Mi a baj a 30-as nyugdíjas jelenséggel?

Ki ne játszott volna el a gondolattal, hogy 30-40 éves kora környékén, idő előtt nyugdíjazza magát? A megvalósításig azonban csak nagyon kevesen, százalékban szinte nem is mérhető számban jutnak el. Akinek viszont (saját bevallás szerint) sikerül, az boldogan, kiegyensúlyozottan beszél róla. Valóban lehetséges megcsinálni, vagy csak egy jól hangzó elméletről van szó?

Az utóbbi években terjedni kezdett egy szépen csengő fogalom, ami senkit sem hagy hidegen, és a jóérzésű ember hamar tud szimpatizálni vele. Ez pedig nem más, mint a 30-as nyugdíjas jelenség. Aki egy picit is érdeklődik a dolog után, az szinte biztosan belefutott már Takács Szabolcs nevébe. Az általam látott riportok többségében 2018 környékén születtek. A téma itthon többeket, köztük a Forbes magazin szerkesztőit is megihlette (itt és itt olvasható az erről készült anyaguk), de készítettek vele interjút Balázsék, vagy éppen Friderikusz Sándor is.

Szabolcs egy TEDx előadáson maga beszélt róla, miként lehetséges az elméletet átültetni a gyakorlatba.

Hogyan nyugdíjazd magad idő előtt?

A képlet egyszerű: számold ki az egy évre jutó kiadásaid összegét, majd ezt szorozd meg 30-35-el, és meg fogod kapni, hogy mekkora összegre van szükséged, ami vélhetően a hátralévő életed végéig elegendő lesz a megélhetésedhez.

Többféle módon kivitelezhető:

  • öröklés
  • lottónyeremény (lehetőleg nagy összegű)
  • kemény, kitartó, gondosan megtervezett és céltudatos munka

Ez utóbbi a legrögösebb, mégis a leginkább kivitelezhető(nek tűnő) út.

Amiről a 30-as „nyugger” lét szól, az az hogy:

  1. Csinálj minél előbb olyan karriert, amiben minél jobban tudod maximalizálni a munkabéredet
  2. Élj takarékosan, lehetőleg 50% feletti megtakarításod legyen havonta
  3. A megtakarított, el nem költött fizetésedet fektesd be okosan (ingatlan, részvény, passzív jövedelemforrások stb.)

how-to-take-an-early-retirement-in-8-steps.png

Akiknek sikerült a megvalósításig eljutni, azok nem csak ülnek a pénzükön (aminek az értéke közben folyamatosan csak romlik). A befektetések mellett dolgoznak is, de nem kényszerből, tehát van bevételük a felhalmozott pénzükön felül is.34 éves koromra összeraktam egy portfóliót, aminek a hozamaiból képes vagyok megélni. Ez azt jelenti, hogy ha nem szeretnék, akkor nem szükséges dolgoznom.” - olvasható egy interjúban.

De mégis mi a gond vele?

A legnagyobb hibát abban látom, hogy a megnevezés nem túl szerencsés, de ugye ez is olyan mint a clickbait címek, és ezért értelmezi félre a legtöbb ember ezt a jelenséget. Lényegében nem arról van szó, hogy a műfaj művelői letették a lantot, a büdös életben nem fognak már dolgozni, és egy fűszálat sem hajlandóak keresztbe tenni. Éppen ellenkezőleg: ahogy elmondták, nagyon is aktívak, csak kicsit másképp. Tehát dolgoznak, de kizárólag olyan dolgokat csinálnak, amikben örömüket lelik, hogy ne hányingerrel kelljen bemenni dolgozni minden nap, mert fizetéskényszerben élnek.

Viszont sajnálatos módon ha valaki az egészből csupán annyit hall meg, hogy „defasza, nem kell melózni 35 éves korom után, és onnantól jöhet a döglődés, sör, chips, Netflix kombináció”, az egyrészt csalódni fog, másfelől pedig teljesen félreértelmezi az egészet. Maga a magyar elnevezés valószínűleg tudatos döntés szüleménye, hiszen a FIRE (Financial Independence, Retire Early) életstílusra hivatkozva az emberek töredéke kapná fel a fejét itthon. Talán az „anyagi függetlenség” vagy a „pénzügyi szabadság” sokkal jobban visszaadja a jelenség tartalmát.

A valóságban ez egy életforma, amikor rendelkezel felhalmozott vagyonnal - melyet jól forgatsz hogy ne apadjon az idő múlásával -, és olyan munkákat tudsz csinálni, amilyet szeretnél. Hiszen a sorakozó kiadások listája nem lebeg feletted rémként, ami miatt muszáj dolgoznod akkor is, ha az adott munkahely és pozíció nem okoz örömet.

Sikerülhet-e egy átlagembernek is?

Úgy gondolom igen. Természetesen mivel soktényezős az egyenlet (bevétel és megtakarítás, valamint a kiadások mértéke), ezért az idő erősen kérdéses, hogy ezt kinek hány éves korára kivitelezhető. A YouTube-on megtalálható egy videó, amiben egy átlagember vagyonépítésének történetét mesélik el.

Érdemes belekezdeni?

Az elméletben különösebb problémát nem látok, hiszen egy pénzügyileg tudatos, előre tervező szemléletmódot igényel. A kiadásaink és bevételeink pontos ismerete, a takarékos életmód és a meglévő pénzünk okos befektetése mindenképpen bölcs gondolat. Arról nem is beszélve, hogy ha lehetőségünk van olyan munkát végezni, amiben örömünket leljük, akkor hosszútávon boldog életmódot tudunk biztosítani magunknak. Akkor sem kell csüggednünk, ha a korai nyugdíjazás nem jön össze, hiszen az addigi megtakarítások okán egy jelentősebb vagyont fel tudunk halmozni, ami a munkától való visszavonulásra ha nem is elég, de tartalékként jól tud majd funkcionálni.

AJÁNLÓ: A legnagyobb pénzügyi hibák, amiket elkövethetsz

Amennyiben úgy érzed, hogy szeretnéd a spórolással-megtakarítással kapcsolatos ismereteidet bővíteni, azokat a gyakorlatba átültetni, akkor kövesd a blogot, Facebook oldalunkat, és csatlakozz Spórolási és megtakarítási tippek, trükkök, technikák csoportunkhoz is tapasztalatcsere gyanánt.

Írjátok meg kommentben, hogy nektek mi a véleményetek a témáról!

A bejegyzés trackback címe:

https://moneycoach.blog.hu/api/trackback/id/tr7116631568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fkv.117 2021.07.22. 02:23:27

@MoneyCoach: Másnak a problémáján én is nagyon könnyen felül tudok emelkedni ám... Mint írtad, téged nem érint a dolog, neked is csak így volt könnyű.

fkv.117 2021.07.22. 02:25:04

@MoneyCoach: "Tudtad hogy a hazai vállalkozások 99%-a a kkv szektorból kerül ki?"

A maradék 1% pedig a NER lovagok köréből,. és ők kapják a pénzek 99%-át. Ezt is tudtad?

fkv.117 2021.07.22. 02:31:36

@GyMasa: "45 éves, 100 milliós ingatlanvagyon felett ülő ember szájából"

Hát ez tényleg tipikus magyar életkép... Berki Krisztián, meg áfacsaló Győzike az átlagmagyar? Ha ebben a tévhitben élsz, nézz már körbe egy random metróaluljáróban!

"te semmit nem tudsz rólam, é találgatni sem igazán vagy képes..."

Ahogy te se másokról, a világról, de azért hasraütésre bemondasz itt tuti számokat...

"Nem az "Ő" feladatuk azokat az állásokat megalkotni."

A CSOK-ot megalkotni se lett volna feladatuk! Amúgy meg nem ők szoktak munkahelyteremtő szerepkörben tetszelegni a tükör előtt? Választások előtt legalábbis mindenképp!

"te egy tipikus lúzter, vagy egy lusta kényelmes pöcs vagy"

Összekeversz anyáddal.

"Olyan nincs, hogy MINDENKIVEL jót tudjál tenni!"

Olyan sincs hogy mindenki örüljön neki! Akkor vissza az elejére: miért is kéne jópofiznunk a CSOK-hoz? Naugye, már meg is válaszoltad magadnak...

AlexAston 2021.07.22. 07:17:12

Én 10 éve, egy álom esküvő és nászút (2 het Korzika) után 1 évvel szembesültem, hogy válni fogunk. Ez mind anyagilag, és minden lelkileg padlóra ki az embert. Így is történt. Szerencsére szinte atonnal találkoztam a mostani feleségemmel, aki meg nálam is rosszabb anyagi körülmények között volt akkor. De együtt megcsináltuk, hogy mostanra van 2 csodás gyerekünk, és jövő héten költözünk a nagy sorházba. Hitel nélkül.
Hogy, hogyan? Csak annyi történt, hogy sosem adtuk fel. És persze mindig ésszerűen, de nem sanyargatva éltünk. Egyikünk sem dohányzik, kávé sincs az életünkben. E kettő dolog a
Ma Magyarországon átlag havi 35e Ft-ba kerül. Az 10 év alatt mai értéken 4 millió Ft körüli összeg. Norvég sosem veszünk üdítőt (minek?), csak vendegség esetén. Ez is havi több ezer Forint. Energia itallal sem élünk.
Csak ezek, amiket felsorolás, havi átlag 45-50e Ft körüli összegbe kerülnek. Ha ezt sokan, akik nem tehetik meg, de mégis megveszik, átgondolnák, lehet sokkal előrébb lennének az életben.
Meg nem megyünk wc-re is kocsival. Pedig megtehetnénk. De ezt is minek? Séta és bicikli sok esetben nem sokkal több idő, de jobban esik, és még olcsóbb is.
Gyógyszert sem veszek be semmire. A magyar társadalom gyógyszer függő, ami szintén sokba kerül, és a legtöbb esetben felesleges. Vitaminok, fájdalom csillapító, nátha elleni sz@rok, stb. Ez mind függővé tesz egy részről, más részről pénz, harmad részt nem kell. Ki kell menni sokat a szabadba, az a legjobb vitamin. Ha fáj a fejed, akkor állj fel a gép elől, mozogj, és aludj. Ha lázas vagy, aludj. 10-ből 9x ez a megoldás, nem a lázcsillapító.
Mi ezekkel spórolunk sokat, én úgy vettem észre. Meg nem kell minden újdonságnak bedőlni. Ruhákat sem kell havonta tucatjával venni. Sok 8-10 éves ingem van, ami olyan állapotban van, hogy senki nem mondja meg, nem tavaly vettem. Igaz, hogy nem a legolcsóbb modellek, de alap tézis, hogy hosszú távon mindig az olcsó a drága.

E dolgokkal szerintem sokat lehet spórolni, hogy közben nem mondunk le semmiről. Ha ezeket össze adom 10 évre, kijön szerintem 6-8 millió Forint.
És akkor persze dolgozni is kell rendesen. Nem kell fejenként 800e nettó a jóléthez. Csak ami bejön pénz, azt szerintem ésszerűen kell beosztani. Persze nyilván nettó 150e Ft-ot nemigen lehet. De már egy talicska tologató segéd munkás is 250e Ft-ot visz haza havonta.

AlexAston 2021.07.22. 07:18:40

Bocsi, most látom, hogy telefon javított pár dolgot...

Nancsibacsi 2021.07.22. 07:57:47

@Almandin: "egy működő kisvállalkozásra jut 9 becsődölt. A vállalkozások többsége nem éri meg az 5. évfordulót"
Ez tény, és én belülről láttam a helyzetet a 2000-es évek elején (nem a sikereset) - viszont pl. a mai meg akkori helyzet között ott van különbségnek a KATA. Ma a bejelentett munkahely melletti maszekolásodat nagyon hamar tudod legalizálni nagyon olcsón - havi 25eFt-ért. Ilyen a 2000-es évek elején nem volt - ott akkori pénzben kb havi 50 ezret kellett kifizetni minimálbérre, könyvelőre, céges bankszámla fenntartásra - és az az 50ezer többszörösét érte a mainak, mert nekem pl. az albim volt 40ezer rezsivel, tehát minimum egy 2-3-as szorzót rá lehet rakni reálértékben. Szóval ma már el lehet úgy kezdeni, hogy ha nem jön be, akkor csak a szabadidőd bánja, meg ahány hónapig kínlódsz annyiszor 25ezer. Sokkal könnyebb jelenleg startupolni, mint 20 éve.

Nancsibacsi 2021.07.22. 08:16:44

@fkv.117: "ami lehet akár lefelé is, és jobban járok ha forintban áll a pénzem, mint lakásban."
Ja barátom - te nyerészkedni akartál, nem a pénzed értékét megtartani, és elbuktad? És ezért a CSOK a felelős, nem a te kapzsiságod? Most komolyan: nincs otthon tükör, hogy belenézz?

"Annyiszor írták már hogy megáll az árnövekedés, összeomlik a lakáspiac, mert ez így tarthatatlan."
De hát össze is omlott már - pl. 2008-ban. A lakáspiaci árakat ha megnézed, van egy hullámzása. Mikor lesz a következő? Majd. De nem mindegy, ha a pénzed egy átmeneti lakásban van - ahogy te írtad leegyszerűsítve úgyis mozogni fog vele a célként kitűzött lakás is. Ne akarj nyerészkedni - nem vagy elég okos hozzá. Menj a biztosra, a nagy bukta elkerülésére!

"Ezek BRUTTÓ bérek, ti előbb még NETTÓ ugyanennyiről beszéltetek."
1.8 millió bruttónak bőven 1 millió fölött van a nettója - de semmiképpen se 100K+boríték...

"miért az én feladatom megoldani hogy neked fizethessem a te lakásodat?"
Szerintem te nekem semmit se tudnál fizetni, mert csóró vagy, ráadásul buta is mint a hó. Amivel még mindig nem lenne gond, de borzasztó okosnak gondolod magad, aki nyerészkedni akar, lefölözni a lakáspiaci, a kriptopiac, mindennek a hasznát. Egyedül dolgozni - azt nem szeretnél.

MoneyCoach 2021.07.22. 08:32:36

@Almandin: "Ne keverd össze a sikeres és a milliomos fogalmát."
Nem keverem. Ezért írtam, hogy "sikeres és/vagy milliomos", ideális esetben van a kettő metszete, meg léteznek önállóan is, nem akarom túlmagyarázni.

Olyat se írtam, hogy előbb-utóbb biztos mindenki helyre tudja tenni magát. A kolléga példája ékes esete annak, hogy a tétlenség nem visz előre. Erre szerettem volna rávilágítani, mert amit csinál (vagyis inkább nem csinál), abból előrelépés fixen nem lesz.

Szerintem ezt alapvetően ugyanúgy látjuk. :)

fkv.117 2021.07.22. 08:34:05

@AlexAston: Kinek mi a nélkülözhető, és "egyszerű", Update Norbi szerint meg minden nap pár órát ugrabugrálni kell, mert az olyan egyszerű, és mindig van rá idő (legalábbis neki). Szerintem meg tökmindegy, mert ha havi 2 millát keresel, akkor is a te dolgod más lakását kifizetni a sajátod helyett? Nem. Every motherfucker for himself...

"Gyógyszert sem veszek be semmire."

Ez azért bátor kijelentés, olyan mintha vírusirtót nem telepítenél a Windowsra, mert minek. A gyógyszert azért adják mert kell. Akinek nem kell, annak nem adnak. Ez nem Amerika, ahol reggeli helyett is adnak egy dobozzal, itt oka van ha kapod.

"Ha lázas vagy, aludj. 10-ből 9x ez a megoldás, nem a lázcsillapító.
Mi ezekkel spórolunk sokat"

Azért a fényevéssel még mindig lenne mit megtakarítanod...

fkv.117 2021.07.22. 08:36:09

@Nancsibacsi: Aztán majd jönnek a KATA-sok is ajvékolni, mint most a művészek, hogy szemét világ, nem kapok nyugdíjat, mert nem fizettem be anno a kasszába, brühühü.

MoneyCoach 2021.07.22. 08:43:41

@Almandin: "Alapvető logikai hiba, hogy egy esetből kezdesz általánosítani."

Nem egyből. Láttunk itt többet is. Magunkon is látom hogy nem egy ördöglakat jelenségről van szó. És a környezetemben is látom hogy tele van pozitív példával. Igen, láttam azokat a munkatársakat/szomszédokat is, akik nem értik hogy mégis miért toporognak egy helyben, vagy csak nagyon lassan haladnak előre. De közbe minden szart áruhitelre vettek meg, szülőknél laktak (rezsit-lakbért nem fizettek saját elmondás szerint se), minden nap kajarendelés 2x (mert hosszú a 8-9 órás műszak). Fizetésben persze nem voltak elmaradva a munkahely másik felétől, akik meg valahogy kinyögték hogy akkor vettek autót, amikor meglett a rávaló, illetve albérletben laktak. A takarékoskodóknak azóta már lassan van saját ingatlana - vagy már meg is van -, haladtak előre. A másik réteg viszont jelenleg is a 12-15 éves autó törlesztőrészleteit nyögi, illetve saját lakás kilátásban sincsen.

Mi ebben annyira hihetetlen?

fkv.117 2021.07.22. 08:44:25

@Nancsibacsi: "Ja barátom - te nyerészkedni akartál, nem a pénzed értékét megtartani, és elbuktad?"

Te hülye vagy? Neked az óvatosság az nyerészkedés? Te egyből mész a kaszinóba, és felrakod a fizetésed a piros 12-esre? Nem? Nyuszi vagy, McFly?

"De hát össze is omlott már - pl. 2008-ban."

Ó istenem, egy hozzánemértő... A nagy "összeomlás" annyi volt hogy pár 200 nm-es kecót el akartak adni. De a benne lakók se a híd alá akartak költözni, hanem kisebbet venni, ezért a normál méretű családi házak ára semmit se csökkent! Persze amikor beindult a CSOK-os nyerészkedés, akkor az is ment felfele.

"1.8 millió bruttónak bőven 1 millió fölött van a nettója - de semmiképpen se 100K+boríték.."

Ja, 100 milliárdnak meg 50, de mi köze ennek a témához? A linkelt fizetésekről volt szó, 1.5 milla volt a legtapasztaltabb, legrégebb óta ott dolgozó elméleti fizetése, te ezt vetted alapul? Szerinted mindenki ennyit kap? Az alatta levő összes kategória meg dísznek van? Ha államtitkárként meg lehet keresni havi 2 millát, akkor a segédmunkás is kap annyit? Margit, maga nooormááális?

"Szerintem te nekem semmit se tudnál fizetni, mert csóró vagy"

Akkor miért lopod a CSOK-ot, miért nem fizeted be a teljes adódat??? Ingyenélő...

MoneyCoach 2021.07.22. 08:45:51

@fkv.117: Nem érint a 10+10-es CSOK, hisz nem vettem igénybe. Ergo nem indultam rosszabb helyzetből, mint te. Sőt, mikor te elbénáztad, akkor nekem nem volt meg egyösszegben az ingatlan ára mint neked, de valahogy mégis sikerült összehozni.

MoneyCoach 2021.07.22. 08:48:42

@fkv.117: "Hát ez tényleg tipikus magyar életkép... Berki Krisztián, meg áfacsaló Győzike az átlagmagyar? Ha ebben a tévhitben élsz, nézz már körbe egy random metróaluljáróban!"

Te extrém példákat emelsz ki. Majd jössz a hajléktalanokkal - másik szélsőség -, mintha a 10 millió csöves országa lennénk. Én láttam már embereket lakásokban, házakban lakni. Többet mint aki az utcán volt életvitelszerűen.

MoneyCoach 2021.07.22. 08:51:07

@AlexAston: Köszönöm! :) Teljesen ésszerűen csináltok mindent, meg is van az eredménye.

fkv.117 2021.07.22. 08:52:22

@MoneyCoach: "Én láttam már embereket lakásokban, házakban lakni."

Én is, de ők még a CSOK előtt vették, amikor elérhető volt még a népnek is.

fkv.117 2021.07.22. 08:53:03

@MoneyCoach: De ha a CSOK előtt vetted a házat, akkor annyival olcsóbb volt, tehát érint!

fkv.117 2021.07.22. 08:54:28

@MoneyCoach: "elbénáztad"

Mondd már meg nekem a jövő évi ilyenkori bitcoin árfolyamot! Meg a lottó nyerőszámokat! Aztán nehogy elbénázd nekem...

MoneyCoach 2021.07.22. 09:00:41

@fkv.117: Én léptem az első adandó alkalommal, mikor lehetőségem volt rá. Nem kivárásra játszottam. Sejtettem hogy később olcsóbb biztos nem lesz, és nem akartam tovább az albérlet tulajának a zsebét tömni.

MoneyCoach 2021.07.22. 09:01:10

"neked azért nincsen gyereked, mert nem találtad még meg az az elmeháborodott nőt, aki szülne neked, vagy lenne kivel alkotni, csak direktbe nem akartok?"

Kérlek erre is reagálj, ne csak a maszlagot told mindig ide. Lehetnél egyszer igazán ŐSZINTE, legalább magaddal, hidd el jobban éreznéd magad tőle. Lehetséges hogy olyan alak vagy, akit nehezen tolerál a környezete? Nem kéne egy kicsit átbillenteni azt a kapcsolót egy pozitívabb életszemlélet irányába, ha más nem csak próbaképp? Megbánni még senki se bánta meg, veszíteni nem tudsz vele. Viszont ezzel a habitussal csak megkeseríted a saját, és valószínűleg a közvetlen környezeted életét is.

Neked bármit mondanak, mindenben meg tudod találni a rosszat. Ez minden, csak nem egészséges mentalitás.

MoneyCoach 2021.07.22. 09:12:30

@fkv.117: Miért, szerinted az ingatlanvásárlás szerencsejáték mint a lottó??? :D Meredek párhuzam.

AlexAston 2021.07.22. 09:32:13

@fkv.117: pedig a gyógyszer az esetek többségében nem megoldás. Az orvos is csak találgat. Te még hiszel a mesékben?

GyMasa 2021.07.22. 09:34:27

@fkv.117:
"Hát ez tényleg tipikus magyar életkép..."
Ember, neked, ahogy látom igen súlyos leírt szöveg értelmezési problémáid vannak...
Nem azt írtam, hogy ez egy átlagos életkép lenne, hanem, hogy ennek az embernek a szájából hallani, hogy mennyire szar neki meg úgy mindenkinek, eléggé furcsa.

" Berki Krisztián, meg áfacsaló Győzike az átlagmagyar?"
Nem, de te, és a hozzád hasonló alakok sem az "átlag magyar".

" Ha ebben a tévhitben élsz, nézz már körbe egy random metróaluljáróban!"
Nehogy már a csövesek legyenek az átlag!
Rettentően demagóg vagy.

"Ahogy te se másokról, a világról, de azért hasraütésre bemondasz itt tuti számokat..."
Nem hasraütésre. AKiket írtam, mind a tágabb családom tagjai...

"A CSOK-ot megalkotni se lett volna feladatuk!"
Hogy jön ez ide?
Tényleg ennyire képtelen vagy a konzisztens érvelésre?

" Amúgy meg nem ők szoktak munkahelyteremtő szerepkörben tetszelegni a tükör előtt?"
Igen is, meg nem is.
Amikor átvették a kormányt, olyan 10% körüli volt a munkanélküliség, ma mennyi, talán 3%?
(Az kb. az az érték, ami alá nem nagyon lehet lemenni)
ELlenben munkahelyeket azokat nem ők teremtettek, hanem a vállakozások, akiknek könnyebb/nyereségesebb lett a környezet a kormány cselekedetei miatt.

" Választások előtt legalábbis mindenképp!"
Igen, mert ők nyerni akarnak, és van mit felmutatniuk.
Szemben az ellenzékkel, akinél még ma is az "orbántakaroggy!" a fő mantra, de arra kínosan ügyelnek, hogy ne tudjuk meg, hogy ők mit akarnak majd tenni.
Ezek még olyat hazudni/ígérni sem tudnak, amire vevő lenne a többség.

"Összekeversz anyáddal."
Anyámat ki kellene hagyni ebből, te faszkalap!
A személyeskedés a vitaképtelenséged jele.

"Olyan sincs hogy mindenki örüljön neki!"
Kit érdekel???
Én sem örültem a szocik alatti rendszernek, mert siralmas volt látni, hogy mekkora pénzekkel támogattam a borsodi falvakat meg az ingyenélőket.
Ennek ellenére bevállaltuk a 2. meg a 3. gyereket olyan körülmények között is.
A felnőtt lét egyik alap eleme, hoyg képes vagy megérteni és elviselni a körülötted lévő világot.
Még akkor is, ha erősen fusztráló az.
Az világosan látszik, hogy te nem ilyen ember vagy.
Ami miatt tulajdonképpen nagyon sajnállak, mert roppant szar lehet így élni.

" Akkor vissza az elejére: miért is kéne jópofiznunk a CSOK-hoz?"
Miért kellen???
Soha nem mondtam, hogy egyet értek vele!
Nem tudom, ezt honnan vetted?
Én életemben nem kaptam semmiféle ilyen támogatást az államtól...
A szocpol idején nem volt, csak 1 gyerek, meg volt már lakásunk.
Utána jött a válság.
Utána nem voltam felvenni devizahitelt, és uzsorára HUF hitelt sem.
Aztán, mire lett a CSOK, addigra elköltöztem a családdal Németországba.
Szóval, nyugodtan leállhatsz ezzel a gondolatmenettel!

Ja, és én semmiféle ilyen intézkedéssel nem értek egyet, lásd a rezsicsökkentést is!
Nekem az a véleményem, hogy eleget akarok keresni, hogy ne legyen probléma magamnak megoldani az ilyeneket...

Nancsibacsi 2021.07.22. 09:41:45

@fkv.117: "Aztán majd jönnek a KATA-sok is ajvékolni, mint most a művészek, hogy szemét világ, nem kapok nyugdíjat, mert nem fizettem be anno a kasszába, brühühü."
Senki se mondta hogy ne legyen magán megtakarításod, ne alakítsd át a céged normál céggé és add ki magadnak a fizetést úgy hogy fél milliót fizess be havonta adóba meg járulékba - ezek mind LEHETŐSÉGEK a távolabbi jövőre. Viszont indulásnál - amíg megnézed hogy jó-e a vállalkozás ötlete - abszolúte nem mindegy hogy egy albérelet díját kell fizetned, vagy annak a negyedét. Erről szól a KATA. Jópár ismerősöm megcsinálta már munka mellett, hogy elkezdett vállalkozni. Az egyik turis rongyokból vart egyedi táskákat amiket tizenezrekért árult, a másik szintén varrt egyedi állat párnákat, akár fotó alapján. Ezt honnan tudod előre, hogy lesz-e rá annyi kereslet, amiből első lépésként egy jó fizetés kijön, második lépésként esetleg lehet alkalmazottad is? Sehonnan. 2000-ben úgy nézett ki, hogy fizess 50ezret, és elkezdhetsz ilyesmit csinálni. Nem volt más opció. Most úgy van, hogy meló után, hétvégén, amikor ráérsz csináld, és ha elkezded árulni, akkor fizess 25 ezret. Ha nem jön be, akkor jövő hónaptól nem kell 1 fillért se fizetned, mert akkor csukod be a boltot amikor akarod - az nem jár automatikus APEH megb.szással mint 2000-ben. Nagy különbség!

MoneyCoach 2021.07.22. 09:50:34

@Nancsibacsi: Sosem volt még ilyen könnyű vállalkozást indítani, mint ma. Lényegében egyéni vállalkozóként nem nagy papírmunka se elindítani, se megszűntetni. Tökéletesen leírtad a lényeget.

Nancsibacsi 2021.07.22. 09:51:19

@fkv.117: "Te hülye vagy? Neked az óvatosság az nyerészkedés?"
Te nem óvatos voltál hanem nyerészkedni akartál. Hiszen azt mondtad, hogy igen, vehettél volna valamit, de mi van akkor ha az ingatlanok értéke még lejjebb megy, így a befektetett pénzed értéke romlik? Az ingatlanok árcsökkenésére blazíroztál, nem vásároltál, és beszoptad. A saját rossz döntésed miatt kerültél trébe, más másokra fújsz emiatt.

"Ó istenem, egy hozzánemértő... A nagy "összeomlás" annyi volt hogy pár 200 nm-es kecót el akartak adni. De a benne lakók se a híd alá akartak költözni, hanem kisebbet venni, ezért a normál méretű családi házak ára semmit se csökkent!"
Nem, a nagy összeomlás annyi volt, hogy a panelok ára is a 2/3-ára csökkent, mert nem volt rá vevő. Ugyanaz a lakás ami 2005-ben 18 millióért cserélt gazdát 2010-ben 12-be került. Ezek azok a lakások amelyek ára legkevésbé szokott leesni, mert ezek a végső menedékek mindenkinek, tehát ha valamire van vevő, akkor erre van. Na, 2008 után erre se volt.

"A linkelt fizetésekről volt szó, 1.5 milla volt a legtapasztaltabb, legrégebb óta ott dolgozó elméleti fizetése, te ezt vetted alapul? Szerinted mindenki ennyit kap?"
1.8, és ezek BEOSZTOTTI fizetések. Értsd: senkinek se ad munkát. Egy vezető fejlesztő ettől többet kap, mivel van alatta 8-10 ember.

"Akkor miért lopod a CSOK-ot, miért nem fizeted be a teljes adódat???"
Te minek vettél diákbérletet amíg tanultál - ha tanultál? Nálad nagyobb tolvaj nincs, hiszen a teljes összeg 3/4-ét elloptad.
Egyébként ahogy leírtam sem CSOK-ot, sem szocpolt nem vettem igénybe. Családi adózást igénybe veszem, és durván a tízszeresét fizetem be.

GyMasa 2021.07.22. 10:00:34

@Nancsibacsi:
EGyébként én eddig nem tudtam megérteni, hogy az állítólagos, demokrata-liberális ellenzéknek, mégis mi baja van az alacsonyabb adókulccsal?
Hiszen nekik a mantrájuk, hogy "az állam rossz gazda!".
Az egykulcsos szja éppen nekik jó, hiszen nem "lopják el" tőlük a pénzt, hanem ott marad a zsebükben, és azt akkor a saját belátásuk szerint, a lehető leghatékonyabban tudnák elkölteni/befektetni/adakozni belőle.
Ehhez képest hihetetlen mértékben megy a harc a progresszív adózás visszahozásáért...
Pedig, ha igazán szigorú vagyok, akkor pont az egykulcsos rendszer az, ami teljesíti az elvárásaikat:
- Arányos hiszen bármilyen összegre pontosan ugyanaz az arány jön ki, szemben a progresszív adózás ugrálásaival
- Illetve aki többet keres, az többet is fizet.

fkv.117 2021.07.22. 10:27:37

@Nancsibacsi: "Te nem óvatos voltál hanem nyerészkedni akartál."

Nyerészkedni te akartál a CSOK-kal.

"Hiszen azt mondtad, hogy igen, vehettél volna valamit, de mi van akkor ha az ingatlanok értéke még lejjebb megy, így a befektetett pénzed értéke romlik?"

Szövegértés nem megy? Az előtte levő mondatot nem iskerült elolvasnod? Vagy csak könnyebb betűket, szavakat kiragadnod a környezetükből, és játszani a hülyét?

"A saját rossz döntésed miatt kerültél trébe"

Nyilván én döntöttem a CSOK bevezetéséről, Orbán Viktor vagyok, és itt kommentelgetek...

"a panelok ára is a 2/3-ára csökkent, mert nem volt rá vevő"
1. Nem.
2. Nem.
Szerinted a hiteles lakásukat bebukók mit vettek helyette, sátrat?

"és ezek BEOSZTOTTI fizetések. Értsd: senkinek se ad munkát. Egy vezető fejlesztő ettől többet kap, mivel van alatta 8-10 ember."

És? Ki mondta hogy nem? Vagy most magadnak bizonygatsz valami mást, elterelésként? Csubakka védelem?

"Családi adózást igénybe veszem, és durván a tízszeresét fizetem be."

Miért nem a 20-szorosát? Az lenne a 100%-a az adódnak! Más befizeti az utolsó fillérig, te meg itt élősködsz a nyakunkon?

MoneyCoach 2021.07.22. 10:32:06

@AlexAston: fkv-nak abban igaza van, hogy bizonyos esetekben szükséges meglátogatni az orvost, és ha már nagy a baj, akkor felírtani valamit, hátha segít.

Na ő úgy tűnik, pont ezt a kulcsfontosságú lépést hagyta ki, mert már egyre elborultabb összeesküvés elméleteket kreál. :D

AlexAston 2021.07.22. 10:35:23

@MoneyCoach: én azt írtam, hogy az esetek nagy többségében nem kell.
Valaki tudszent, már veszi a gyógyszert. Pedig lehet csak rétegesen kéne öltözni.
Ha fáj a feje, jön a csillapító. Pedig szinte biztos, vagy a legtöbb esetben csak túl van hajszolja, vagy kevés vizet ivott. Stb.
Ezekre gondolok.
Én vagy 20 éve szinte semmi gyógyszert nem szedtem semmire. Inkább pihentem, ha kellett.

Erre akartam célozni.
Mert minden háztartás tele a drága gyógyszerekkel, aminek a felét kidobják.

fkv.117 2021.07.22. 10:36:45

@GyMasa: Ez eléggé fordított érvelés, nyilván a burzsujoktól lehet pénzt beszedni, mert nekik van miből, nem a szegénytől. Kenyeret, szalámit nem veszel attól többet hogy 10x annyit keresel, de még autót se. A probléma inkább az volt, hogy a libsibolsi kormányok alatt már az átlagember is burzsujnak számított, gyakorlatilag a segélyeseken kívül mindenkit pumpolhatónak néztek. A burzsujsági szintet kellett volna csak megemelni, hogy a Tiborcz félék fizessenek, ne a melósok. Minek nekik az a sok pénz, luxusjachtra? Afrikában meg éheznek... :D

fkv.117 2021.07.22. 10:37:45

@MoneyCoach: Wow, nem is tudtam hogy a való világ (nem a retekklubos) ilyen összeesküvés.

MoneyCoach 2021.07.22. 10:38:57

@Nancsibacsi: "Te minek vettél diákbérletet amíg tanultál - ha tanultál? Nálad nagyobb tolvaj nincs, hiszen a teljes összeg 3/4-ét elloptad."

Ezekre nem reagál, hiszen ezzel be kéne látnia, hogy sületlenségeket beszél. Kíváncsi lennék a bérpapírjára, hogy ha már ennyire veri magát a földhöz, akkor ugyan mégis mi az a hatalmas közteher, amit ő befizet, és ebből eltart több ezer-tízezer-százezer-millió ingyenélő családot. :)

Valószínűleg nagyon nem fizetik meg, és úgy érzi hogy azt a keveset amit keres, még azt is lenyúlják tőle. Ilyen szempontból egy kicsit még sajnálom is, hiszen akkor ezek szerint ő egy kizsákmányolt rétegbe tartozik, akit a munkáltatója úgy használ ki, ahogy nem szégyelli. Csak belenézni a tükörbe, ezt felismeri, és azt mondani hogy akkor innentől csináljuk másképp, hogy NEKEM (mármint saját magának) jobb legyen az élete, az komoly harc önmagaddal, az önbecsüléseddel, mert be kell látnod hogy eddig a zsákutcában haladtál. A mindenki hibáztatása 1000x könnyebb út, csak éppen végighazudod magadnak az egész életed. Látjuk az eredményét: egy megkeseredett embert szült. :/

fkv.117 2021.07.22. 10:42:13

@MoneyCoach: Hát ekkora ordenáré baromságra gondoltam nem kell reagálni, nyilván vicc lehet, de úgy látszik van aki komolyan veszi, mint a chemtrailt, szóval vannak itt bajok... De akkor tessék: a bérletet MINDENKI igénybe veheti, a CSOK-ot nem. Tehát az nem egyirányú pénzszivattyú, míg a CSOK igen.

Ne más bérpapírjára legyél kíváncsi, a sajátodat nézzed, ha nem a 100%-át fizeted annak amit kéne, akkor téged bizony más tart el, más fizeti helyetted!

MoneyCoach 2021.07.22. 10:42:46

@AlexAston: Félreértettél. :) Próbáltam humoros lenni.

Igazad van abban, hogy gyógyszerért komolyabb egészségügyi panaszok esetén érdemes nyúlni. De ki hogy érzi nyilván.

GyMasa 2021.07.22. 10:50:27

@fkv.117:
"Ez eléggé fordított érvelés, nyilván a burzsujoktól lehet pénzt beszedni, mert nekik van miből, nem a szegénytől."
Ez egyáltalán nem biztos!
- A "burzsujok" sokkal kevesebben vannak, ha csak a szokásos "felső 10000-et" nézed, akkor minden egyes "burzsujra" jut 1000 "csóró". Tehát ha az adó a csóróknak 1000HUF a burzsujoknak meg 100 000 HUF, akkor pontosan ugyanannyi adót szedtél be mindkét rétegtől.
CSAKHOGY
- A "burzsujok" nagyrézt pontosan azért vannak abban a helyzetben, mert képesek bánni a pénzzel. És azért is tudnak ebben a helyzetben maradni, mert nekik sokkal jobb az érdekérvényesítő képességük. (jó ügyvédeik könyvelőik vannak, plusz végső esetben simán elköltöznek egy jobb helyre, lásd most Dubajt)

" Kenyeret, szalámit nem veszel attól többet hogy 10x annyit keresel, de még autót se."
Többet talán nem, de jobbat (azaz drágábbat), azt egy szintig bizony lehet. (parizer helyett Pick szalámi, Kőbányai helyett Fosters, Fehér kenyér helyett bio barna, Swift helyett A6)
Ha nem is 10x annyit fogsz költeni, de simán lehet szignifikánsabban többet költeni.

" A probléma inkább az volt, hogy a libsibolsi kormányok alatt már az átlagember is burzsujnak számított, gyakorlatilag a segélyeseken kívül mindenkit pumpolhatónak néztek."
Igen, és az agyatlan adómentes minimálbér-koncepciójukkal meg még a költségvetés bevételeit is lenullázták, és megerősítették a feketegazdaságot!
Pont annak volt köszönhető az a rohadék "minimálbér+a többi zsebbe" szarság, ami egyedül a vállakozóknak volt jobb. (az államháztartás is szarul járt vele, meg a melósok is, egyből, ahogy táppénzt vagy nyugdíjat kellett (volna) kapniuk.
Ennek a megszüntetése egyébként, szerintem az orbán kormány egyik legjobb húzása volt, hiszen, szerintem többet nyert az államháztartás azzal, hogy mindenki fizet 15% szja-t, minthogy csak minden 10. ember fizet 45% szja-t...

" A burzsujsági szintet kellett volna csak megemelni, hogy a Tiborcz félék fizessenek, ne a melósok. "
Lásd fentebb!
Ezzel jó eséllyel nem oldották volna meg a problémát.
Tiborcéknak nem szja-köteles munkabérből van a vagyonuk...

"Minek nekik az a sok pénz, luxusjachtra? Afrikában meg éheznek... :D"
Ezt, gondolom, viccnek szántad, ugye?

MoneyCoach 2021.07.22. 10:51:21

fkv, arról még mindig nem beszéltél, hogy miért vagy képtelen összehozni egy nyamvadt gyereket, ha szerinted itt a hiba ami miatt te ki vagy taszítva a társadalomból?

Azt vettem, hogy elvileg nincs rá pénzed, de tudod, minket családosokat eltartanak mások ahogy állítod, szóval ha bedugod a jó helyre, akkor egyenlet megoldva, és téged meg a pereputtyot is eltartanak mások. Vagy te ilyen önérzetes vagy, meg a becsület mintaképe? :D

Kérlek dobd be "a nők csak az egzisztenciára hajtanak" bullshitet (mondjuk pusztán értelmes emberekkel is szóba állnak, lehet közéjük kéne tartozni?). S mivel te másokat tartasz el ÁLLÍTÓLAG, ezért nincs olyan anyagi háttered, hogy kifogj egy halat a tengerből. Vagy csak simán nincs az a holtkóros, aki téged el tudna viselni. Nem inkább az utóbbi?

GyMasa 2021.07.22. 10:51:46

@MoneyCoach:
Szerintem meg "akár" örülhetne is, mert itt, Németországban bizony plusz adót kell fizetniük az egyedülállóknak.

GyMasa 2021.07.22. 10:52:56

@fkv.117:
"...a bérletet MINDENKI igénybe veheti, a CSOK-ot nem."
Hát, a DIÁKbérletet azt nem mindenki...

GyMasa 2021.07.22. 10:54:34

@MoneyCoach:
Ezzel én is egyet értek. Anno az egyetemen volt egy srác, aki minden nap egy konkrét maréknyi vitamint vett be az ebédjéhez... Szerintem simán benne volt neki 5-10 000 HUF-ba havonta a cucc (olyan 2006 környékén járunk).

MoneyCoach 2021.07.22. 11:09:55

fkv, érdemi választ írj ha lehetséges.

Ha valahogyan mégis sikerülne összehoznod egy gyereket, akkor
- igénybe vennéd neki a diákbérlet lehetőségét?
- kedvezményes étkeztetést?
- felvennéd a CSOK-ot? (tegyük fel a válogatós énednek találnál megfelelő ingatlant)
- élnél a családi adókedvezménnyel?
- igényelnéd a családi pótlékot?

Ha kivétel nélkül a válaszod mindegyikre a NEM, akkor győztél, igazad van. Hős vagy mert nem veszel ki a társadalmi közösből.
Ha pedig csak egyre is IGEN, akkor sétálj el a tükörhöz, köpd le magad, mert egy álszent, hazug ember vagy.

Válaszolhatsz nyugodtan. Hogy is mondtad, "Nyuszi vagy, McFly?"

MoneyCoach 2021.07.22. 11:12:34

@GyMasa: Ahogy írod, mindenki aki diák. CSOK - mindenki, aki gyerekvállalásra hajlandó. Nem nagy kirekesztettség, csak bizony elég nagy kötelezettségvállalást feltételez. Nem érti szegény, magyarázhatjuk napestig. :D

GyMasa 2021.07.22. 11:21:46

@MoneyCoach:
Igen, ezet nevezik az érveléstechnikában "cherrypicking"-nek.
De volt itt már szalmabáb, anekdótikus érvelés, meg Irrelevánsadatok is :-D

GyMasa 2021.07.22. 11:24:02

@MoneyCoach:
"Ha valahogyan mégis sikerülne összehoznod egy gyereket, akkor
- igénybe vennéd neki a diákbérlet lehetőségét?"
VAAAGY, a gyerek 6 éves koráig is venne neki jegyet/bérletet?

fkv.117 2021.07.22. 11:25:40

@MoneyCoach: "miért vagy képtelen összehozni egy nyamvadt gyereket"

Te meg miért nem vagy képes lefutni egy 20-szoros ultramaratont? Nehogymár egy gyerek feltétele legyen a lakásvásárlásnak. Ennyi erővel azt is előírhatnák hogy kenyeret csak akkor kaphatsz ha átoperáltatod magad travivá.

Én nem igénylem hogy más eltartson, majd akkor vállalok gyereket, ha lesz hozzá kedvem, pénzem, akármim. Ne segélyt adjanak, a fizetésem legyen annyi hogy abból akár arra is költhessek ha akarok. Ha meg autót akarok, akkor arra. A fizetés az elvégzett munkáért jár, nem arra hogy kinek hány gyereke van. Vagy ha igen, akkor legyen már az is szempont hogy kinek mekkora köbcentis autót kell tankolnia, mert én pl. a ruszki Uralokat szeretm, de hát a 100 literes fogyasztásba is beszállhatnának tankolni a többiek! Nekem meg mondjuk ez a hobbim a gyerek helyett, akkor gyerünk, osszuk el az én költségeimet is!

"mivel te másokat tartasz el ÁLLÍTÓLAG"

Nem csak én, hanem a társadalom. Mint múltkor belinkelted, 3040 ember a CSOK-os, tehát 10 millióból vond ki ezt, és annyi ember tart el titeket. Valakinek be kell dobni a közösbe azt a részt, amit ti nem tesztek. Oké hogy törvényileg jogszerű, de attól még ugyanúgy eltartás, hiszen más lábán álltok, mint O. Ráhel + Tiborcz a közpénzmilliárdokkal.

"Vagy csak simán nincs az a holtkóros, aki téged el tudna viselni. Nem inkább az utóbbi?"

Már megint mit erőlteted ezt a gyerekvállalást? Miért ez a lakáshoz jutás egyetlen útja? Akinek nincs annak nem jár? Nem kéne végigjárni az összes település, és kilakoltatni az egyedülállókat?

GyMasa 2021.07.22. 11:26:15

@MoneyCoach:
Ja, igen, és anno ilyen volt az adómentes minimálbér is!
Azok helyett pl. én fizettem...
Igaz, nekem anno alapelvem volt, hogy soha nem vállalok el olyan munkát, ahol nem vagyok 100% bejelentve.
Hiszen, amíg van, aki elvállalja, addig kínálat is lesz rá...

Nancsibacsi 2021.07.22. 11:32:49

@GyMasa: A progresszív adózás a kommunista hagyományokból ered, amikor a kulákoktól - akik látástól vakulásig dolgoztak - elvették a vagyonukat, és odaadták az alkoholista léhűtőknek, hogy csináljanak belőle téeszcsét. Értelme nyilván nincs, bevételt nem hoz többet, mivel elüldözi azokat más országokba, akik jól keresnek, és exportálható tudással rendelkeznek.

fkv.117 2021.07.22. 11:34:30

@GyMasa: "Tehát ha az adó a csóróknak 1000HUF a burzsujoknak meg 100 000 HUF, akkor pontosan ugyanannyi adót szedtél be mindkét rétegtől."

Amiből 100k a megéhetési költség, tehát a csóró éhenhal, a burzsujnak meg fel se tűnik hogy nem locsolta bele a kúton a Ferrariba. Ott van még mit elvenni.

"A "burzsujok" nagyrézt pontosan azért vannak abban a helyzetben, mert képesek bánni a pénzzel."

Hát annyival a csórók is képesek lennének bánni! De akkor nem lennének csórók.

"de jobbat (azaz drágábbat), azt egy szintig bizony lehet."

Egy szintig. És mi jön a kaviáros Pick szalámi után? Hát semmi.

"az agyatlan adómentes minimálbér-koncepciójukkal meg még a költségvetés bevételeit is lenullázták, és megerősítették a feketegazdaságot"

LOL! Mit akarsz még elvenni egy (valódi, nem +borítékos) minimálbérestől? Ott rejtegetik a milliárdokat? Nem Lölőke lucusjachtján?

"Pont annak volt köszönhető az a rohadék "minimálbér+a többi zsebbe" szarság, ami egyedül a vállakozóknak volt jobb."

Nem. A boríték az adócsalásnak volt köszönhető. Magas a közteher, az biztos, de akkor vagy nekünk se kelljen megfizetni, vagy másnak is! A bűnöző néplélek termelte ki a borítékot, ha megszűnik egyáltalán valamikor, az csak a komoly NAV razziáknak lesz köszönhető. Ha nem éri meg kockáztatni, mert viszi a vállalkozó házát, autóját a behajtó, egyből leszokik a borítékozásról.

"Ezt, gondolom, viccnek szántad, ugye?"

És te?

fkv.117 2021.07.22. 11:36:45

@GyMasa: Az se egy normális hely, ajvékolnak hogy miért nem engedjük be a migránsokat, aztán amikor megkapják őket, meg azért ajvékolnak hogy hát ezek itt vannak, miért nem veszünk át belőlük párat eltartásra. Hát azért mert az ő vendégeik, ék hívták, ő bajuk. Ezek szerint van más bajuk is.

Nancsibacsi 2021.07.22. 11:37:38

@MoneyCoach: "Ilyen szempontból egy kicsit még sajnálom is, hiszen akkor ezek szerint ő egy kizsákmányolt rétegbe tartozik, akit a munkáltatója úgy használ ki, ahogy nem szégyelli."
Hú te - hogy én hány ilyen ismerősömmel vesztem már össze... Facebookon posztolja hogy miért ilyen kevés a minimálbér (vagy hogy az átlagbér az nem is igaz, mert a milliárdosok eltorzítják), mert erre se jut, arra se jut - én meg alácommentelek, hogy barátom, én sose tudtam mennyi a minimálbér, meg átlagbér - téged miért érdekel? Minimális, vagy átlagos embernek tartod magad, de az igényeid különlegesek? Hogy van ez? Jön is a bann meg az örök harag :-D

fkv.117 2021.07.22. 11:37:56

@MoneyCoach: "érdemi választ írj ha lehetséges"

Még hányszor? Ha eddig nem olvastad el, ezután se fogod.

fkv.117 2021.07.22. 11:40:51

@MoneyCoach: Hát magyarázhatod is. Kezdd azzal hogy a BKV bérlet hány ember lehetőségét veszi el attól hogy utazzon? Mert ugyebár a CSOK gyakorlatilag lenullázza azokat akiknek nem jár. Ez nem egy BKV jegy, ha még nem tűnt volna fel. Persze aki olyan cikkeket ír, hogy legyünk milliomosok, kezdjük azzal hogy örököljünk (Donald nagybácsit adsz hozzá?), annak valószínűleg fogalma nem lehet arról hogy 20 milla az nem egy kiló kenyér ára, és hogy azt normális, fizetésből élő ember nem tudja csak úgy előteremteni, hogy legyintsen rá, hogy nem baj az, majd jövő héten visszajövök, addigra meglesz... Ezt mikor fogod már végre flfogni?

fkv.117 2021.07.22. 11:43:32

@Nancsibacsi: Akkor minek van értelme, a koldusokat adóztatni? Sok milliárdot vársz tőlük bevételnek? Összedobjanak neked egy luxusjachtot?

MoneyCoach 2021.07.22. 11:51:18

@fkv.117: Vennél igénybe támogatást vagy nem? Nem az a kérdés hogy vállalnál-e gyereket. Az a kérdés, csak hogy felfogd végre, hogy ha lenne, akkor vennél-e ki a közösből. Értelmezési problémáid vannak? Eldöntendő kérdés: IGEN vagy NEM. Ne legyél már ilyen kamuember.

Nancsibacsi 2021.07.22. 11:51:57

@fkv.117: "Amiből 100k a megéhetési költség, tehát a csóró éhenhal, a burzsujnak meg fel se tűnik hogy nem locsolta bele a kúton a Ferrariba. Ott van még mit elvenni."
Azért az nem tudom megvan-e hogy a modern társadalom alapja a magánvagyon. Ez nem úgy működik - sose működött úgy - hogy elveszed, mert neki több van. Akinek több van, annak nagyobb bunkója is van, fejebebasz oszt megfekszel. De ma már nagyon könnyen odébb lehet tolni a biciklit - akinek vagyona van, az még könnyebben itt tudja hagyni az országot. Akkor aztán a jelenlegi adója helyett kapsz nullát. Ha közalkalmazott vagy, az én adómból kifizethető a fizetésed. Ha elmegyek az országból - éhen halsz. Ez van barátom: jobb ha hozzászoksz a valósághoz.
A felemelkedésnek az a módja, hogy elkezdesz olyan munkát végezni, amit megfizetnek. Ezzel tessék próbálkozni. Én is örülnék, ha nem lenne tele az ország a hozzád hasonló picsogó ingyenélőkkel.
És igen, Magyarország nem az egy fős háztartások mekkája. Szerintem nagyon helyesen nem az. De az EU-ban körbenézhetsz, és elmehetsz bármelyik olyan országba, ahol a számodra megfelelőbb az adózási/támogatási rendszer. Senki se tiltja meg - hajrá.

Nancsibacsi 2021.07.22. 11:53:17

@fkv.117: "Akkor minek van értelme, a koldusokat adóztatni?"
Pl. hogy elkezdjenek azon gondolkodni, hogy ha dolgoznának, akkor több pénzük lenne?

MoneyCoach 2021.07.22. 11:54:03

@fkv.117: "Nehogymár egy gyerek feltétele legyen a lakásvásárlásnak."
Nem feltétele, csupán megkönnyíti a vásárlást.

"Vagy ha igen, akkor legyen már az is szempont hogy kinek mekkora köbcentis autót kell tankolnia, mert én pl. a ruszki Uralokat szeretm, de hát a 100 literes fogyasztásba is beszállhatnának tankolni a többiek!"
Két dologban vagy tévedésben: egyrészt a gyerek nem hobbi, másfelől míg a gyereknek van/lesz társadalmi haszna, addig annak hogy te szeretsz Urallal furikázni, nos az rajtad kívül senkinek sem érdeke.

"Mint múltkor belinkelted, 3040 ember a CSOK-os."
Nem, én azt linkeltem hogy ennyivel több gyerek született 2020-ban 2019-hez képest. És azt is kifejtettem, hogy ebben minden bizonnyal benne van a borsodi kisebbség is, akik nem igazán fognak az ingatlanpiac résztvevői lenni, szóval nekik tökmindegy hogy van CSOK vagy nincs. Megbasszhatja magát az állam, ha 3000-el gyerekszületési növekedés romba döntött mindent. :)

"Már megint mit erőlteted ezt a gyerekvállalást?"
Nem erőltetem. Csak tudod így működik a világ, hogy tele van feltételrendszerekkel. Vagy megfelelsz neki, vagy nem és kiesel a jogosultak köréből. Tiszta sor.

fkv.117 2021.07.22. 11:54:53

@MoneyCoach: Neked meg olvasási problémáid vannak. Leírtam már előbb is amikor kérdezted, miért teszel úgy mintha nem olvastad volna el?

MoneyCoach 2021.07.22. 11:57:24

@fkv.117: "Persze aki olyan cikkeket ír, hogy legyünk milliomosok, kezdjük azzal hogy örököljünk (Donald nagybácsit adsz hozzá?)"

Létezik olyan dolog, amit úgy hívnak hogy humor. Ebből neked kevés jutott, ellenben az önsajnálatért duplán álltál sorba, mikor osztották.

Ha te ennyit vettél le az írásból - bár tény hogy így is meg lehet csinálni -, akkor szövegértelmezési problémáid vannak.

MoneyCoach 2021.07.22. 12:01:30

@fkv.117: Hol írtad meg, hogy

IGEN, gyerekkel a hátam mögött elkezdeném én is "lopni" a közvagyont, vagy

NEM, előbb akasztanám fel magam minthogy megtörjenek és az "ingyenpénzt" hozzámvágják.

fkv.117 2021.07.22. 12:04:10

@Nancsibacsi: "Azért az nem tudom megvan-e hogy a modern társadalom alapja a magánvagyon. Ez nem úgy működik - sose működött úgy - hogy elveszed, mert neki több van."

El kell hogy keserítselek, ez MINDIG így működött. Emlékszel még iskolából olyan középkori fogalmakra hogy tized, harmincad? Már a legelejétől fogva %-ban volt meghatározva az adózás. Aki többet keres, attól többet. Bizony...

"Akinek több van, annak nagyobb bunkója is van, fejebebasz oszt megfekszel."

Csóróból viszont több van, és sok lúd disznót győz. Kérdezd meg Lenint!

"De ma már nagyon könnyen odébb lehet tolni a biciklit - akinek vagyona van, az még könnyebben itt tudja hagyni az országot."

Ezért van az adóhatóság, hogy ne hagyja. Persze ha te ezentúl kint akarsz dolgozni, és nem itthon, akkor hajrá, de ebben az országban megtermelt vagyonodból itt adózol (leszámítva az EU-t, mert az ugyebár egy nagy ország, sok tartománnyal, azon belül lehet vándorolni, de hát Tolna megyéből is lehet Borsodba, ugyanolyan).

"Akkor aztán a jelenlegi adója helyett kapsz nullát."

Ő meg kapja a magyar árak helyett a svájcit. Hajrá, lehet többet is fizetni ugyanazért!

"Ha közalkalmazott vagy, az én adómból kifizethető a fizetésed."

Ha vállalkozó vagy, és bármit bizniszelsz állami cégekkel, akkor a köz tart el téged, a köztől kapod a fizetésed!

"Ha elmegyek az országból - éhen halsz."

Mikor indulsz?

"A felemelkedésnek az a módja, hogy elkezdesz olyan munkát végezni, amit megfizetnek."

Nem, az árduplázásnak nem az a megoldása hogy többet dolgozunk, hanem hogy falhoz állítjuk az árdrágítókat.

"Én is örülnék, ha nem lenne tele az ország a hozzád hasonló picsogó ingyenélőkkel."

Ha elhúzol végre innen, akkor nem lesz! Menjél Afganisztánba élősködni! Viszlát!

fkv.117 2021.07.22. 12:05:29

@Nancsibacsi: A munkahelyet azt te adod alájuk? A kormánynak nem sikerült, a vállalkozóknak se, de mivel te tudod a tutit, nyilván van a zsebedben pár millió állásajánlat...

fkv.117 2021.07.22. 12:11:26

@MoneyCoach: "Nem feltétele, csupán megkönnyíti a vásárlást."

+20 milla az nem apró kis nehezítés, hanem teljes megvonás az átlagembernek!

"Két dologban vagy tévedésben: egyrészt a gyerek nem hobbi"

Ebben te vagy tévedésben: de az. Nem purdé kell, hanem adófizető. Nem elég lepetézni, ha segélyest gyártasz, az csak növeli a kiadásokat, tehát épphogy a közérdek ELLENTÉTE.

"míg a gyereknek van/lesz társadalmi haszna"

Biztos? A segélyesnek meg a londoni emigránsnak is? Mennyit is utalnak ezek bele az államkincstárba most? Ha a nullát szorozgatjuk, azzal előrébb vagyunk?

"addig annak hogy te szeretsz Urallal furikázni, nos az rajtad kívül senkinek sem érdeke"

Hát nekem se érdekem a te gyereked. Majd ha akarok, csinálok magamnak. Ha akarok.

"Csak tudod így működik a világ, hogy tele van feltételrendszerekkel. Vagy megfelelsz neki, vagy nem és kiesel a jogosultak köréből."

Vagy eltöröljük. A progresszív adózást is el lehetett, a CSOK-ot is el lehet.

fkv.117 2021.07.22. 12:12:21

@MoneyCoach: Meglepő(?) módon: ahol előbb már kérdezted.

GyMasa 2021.07.22. 12:15:39

@Nancsibacsi:
Illetve kíválló eszköz a társadalom egységének a megbontására is, mivel ellenséget farag a "burzsujokból".

CSOKonaivitezmihaly 2021.07.22. 12:35:51

Mi folyik itt Gyöngyösön?

Almandin 2021.07.22. 12:36:17

@MoneyCoach: Az a baj, hogy te is azt hiszed, hogy a szegénység mindig önhiba. Akkor miért van az, hogy sok helyen olyan keveset fizetnek, hogy abból nemhogy lakást, hanem pár százezres tartalékot is lehetetlen képezni?
Egyébként a poszt nem arról szólt, hogy mennyiből lehet megélni, hanem hogyan lehet elérni a 30 körüli nyugdíjazást. Ez utóbbi nagyon ritka, hogy bérjövedelemből jöjjön össze, általában örökösök vagy lottónyertesek azok, akiknek ez sikerül. De ők is csak akkor vannak viszonylagos biztonságban, ha befektetik úgy a vagyon egy részét, hogy az jövedelmet termeljen.

GyMasa 2021.07.22. 12:36:20

@fkv.117:
"Amiből 100k a megéhetési költség, tehát a csóró éhenhal, a burzsujnak meg fel se tűnik hogy nem locsolta bele a kúton a Ferrariba. Ott van még mit elvenni."
De értsd már meg végre, hogy nem fogsz tudni elvenni tőlük érdemben többet!
Nekik ugyanis minden képességük, lehetőségük és eszközük megvan rá, hogy ezt akadályozzák, végső esetben pedig lelépjenek a picsába.
Pontosan, ahogy Franciaországban történt pár éve.
Meg, ahogy most a németeknél is történik. (a milliomosok/milliárdosok egyre nagyobb része költözik Dubajba. És innen mégcsak nem is a magas adók miatt, hanem az itteni, értelmetlen, nyomorult covid lezárások miatt...

"Hát annyival a csórók is képesek lennének bánni! De akkor nem lennének csórók."
Van egy mondás, miszerint, akinek anyagi prblémái vannak, azokank a több pénz nem oldja meg a problémáját.
Én ismertem egy egyedülálló anyukát, aki a '90-es évek közepére, takarítónőként felnevelt két lányt, és huszonéves korukra még lakást is tudott nekik venni.

"Egy szintig. És mi jön a kaviáros Pick szalámi után? Hát semmi."
Homáros pármai sonka, meg aranyfüstös Dom Perignon pezsgő.
Meg egy szint felett belépnek az igazán drága hobbik is. (magánrepülő, jacht, sportkocsik, első osztályú repülőjegyek, meg Virgin Galactic-os, 1 órás űrséta percenként 4000 USD-ért.

"LOL! Mit akarsz még elvenni egy (valódi, nem +borítékos) minimálbérestől? Ott rejtegetik a milliárdokat? Nem Lölőke lucusjachtján?"
Akkor te nem értetted meg, hogy mennyir káros volt ez a dolog ugye?
Ráadásul a minimálbéresek is jártak orvoshoz, a tűzoltók kimentek hozzájuk is eloltani a házat, stb.
És, akkor én fizettem mindezek helyett is mert én be voltam jelentve teljesen.

"Pont annak volt köszönhető az a rohadék "minimálbér+a többi zsebbe" szarság, ami egyedül a vállakozóknak volt jobb."

"Nem. A boríték az adócsalásnak volt köszönhető."
Igen, és az adócsalás pedig azért virágzott, mert a minimálbér duplájára, ami akkor valami 120kHUF volt, már maxmiális adókulccsal kellett adózni.

" Magas a közteher, az biztos, de akkor vagy nekünk se kelljen megfizetni, vagy másnak is!"
Ezért is jó a mostani, egykulcsos adó. Mindenki arányaiban ugyanannyit fizet, ÉS, aki 100kHUF-t keres (ami ma ugye egy minmálbéres, 4 órás félmunkaidő) az 15k-t, aki meg egy milliót, az 150k-t.

" A bűnöző néplélek termelte ki a borítékot, ha megszűnik egyáltalán valamikor, az csak a komoly NAV razziáknak lesz köszönhető."
Nem, a szar szoci kormányzás, igazságtalan sarcolása, illetve a tipikus magyar fillérbaszás, ami szerint még ingyen is drága.
És, ez a két dolog egymást erősítette kölcsönösen, és egy spirálba tolta az ország gazdaságát.
Mára, szerintem ez a jelenség erősen visszaszorult.
Az online pénztárgépeknél már igen nehéz pl. a vállakozásoknak fekete bevételre szert tenniük.

" Ha nem éri meg kockáztatni, mert viszi a vállalkozó házát, autóját a behajtó, egyből leszokik a borítékozásról."
Jaja, mint anno a szocik alatt, amikor az apeh a vízszámládból becsülte meg a havi bevételeidet, és nem kellett ezt bizonyítania sem, mert vagy befizetted az automatikusan rád kiszabott büntetést, vagy "megfordult a bizonyítási kényszer" azaz neked kellett volna bebizonyítani, hogy nem csaltál adót. És, mivel ezt kb. lehetetlen bizonyítani, így egy választás maradt, hogy az ember fizetett...
Igen, azok voltak ám a szép idők...
Kiváló, korrekt, demokratikus eljárás.
Ow, wait...

"És te? "
Én komolyan kérdeztem.

MoneyCoach 2021.07.22. 12:47:28

@Almandin: Nem állítom hogy nem létezik kizsákmányolt réteg. Képzeld, első pár munkaévemben volt szerencsém megtapasztalni, hogy milyen felemelő érzés, amikor hónap vége előtt van konkrétan 3000 Ft-od (nem 1990-ben). Pedig nem dohányoztam, nem ittam, gyalog jártam mindenhova. Egy albérleti szobára futotta. Megtehettem volna, de nem szaladtam a szüleimhez hogy pótolják ki a fizut, gondolom adtak volna. Szerencsésnek érzem magam, hogy sikerült kilábalni belőle, és amikor már csak egy hangyafasznyival is jobban megfizettek, akkor az ment megtakarításba, nem pedig elherdáltam, mondván legalább ennyi öröm jusson nekem az életben, ha már ennyire szar minden. fkv pont nem tartozik a kizsákmányoltak közé, hiszen írta hogy volt zsebben tisztán 20 misije lakásra.

"Egyébként a poszt nem arról szólt, hogy mennyiből lehet megélni, hanem hogyan lehet elérni a 30 körüli nyugdíjazást. Ez utóbbi nagyon ritka, hogy bérjövedelemből jöjjön össze, általában örökösök vagy lottónyertesek azok, akiknek ez sikerül. De ők is csak akkor vannak viszonylagos biztonságban, ha befektetik úgy a vagyon egy részét, hogy az jövedelmet termeljen."
Jól látod, a poszt a jelenségről szól. Létezik, az elmélete legalábbis biztosan, erről készült egy összefoglaló írás. Az is szerepel a cikkben, hogy a felhalmozott megtakarítást valamilyen formában javallott befektetni, megforgatni. Az említett Szabolcs azt mondta az összes vele készült riportban, hogy nyilván gyerek nélkül könnyebb, nyilván jól fizető állással könnyebb, alacsony szintű igényekkel könnyebb. A korai nyugdíj nem a pénzszórást jelenti - van akinek biztosan -, hanem életforma, hangoztatják az állítólagos művelői. Pl. veszel egy tanyát, csinálsz egy saját gazdaságot, mert egész egyszerűen ettől boldog, kiegyensúlyozott leszel, stresszmentes életet élhetsz. Aztán néha eladod a tojást, húst, tejet, de nem izzadsz ha nem fedezi a havi megélhetésed - hanem csak egy részét -, mert van hova nyúlni, nem vagy termelési kényszerben.

Nancsibacsi 2021.07.22. 12:47:45

@Almandin: "Akkor miért van az, hogy sok helyen olyan keveset fizetnek, hogy abból nemhogy lakást, hanem pár százezres tartalékot is lehetetlen képezni?"
Mondjál már egy KONKRÉT példát és mondom a megoldást hogy mit kellene csinálnia az ott dolgozónak, hogy 5 év múlva SOKKAL jobban éljen. Persze amit leírok, az nyilván falra hányt borsó lesz, mert nem a tudás, hanem az ELHATÁROZÁS hiányzik ezekből az emberekből - azért élnek szarul.

GyMasa 2021.07.22. 12:47:46

@fkv.117:
"Az se egy normális hely, ajvékolnak hogy miért nem engedjük be a migránsokat, aztán amikor megkapják őket, meg azért ajvékolnak hogy hát ezek itt vannak, miért nem veszünk át belőlük párat eltartásra. Hát azért mert az ő vendégeik, ék hívták, ő bajuk. Ezek szerint van más bajuk is. "
Te most a németekről beszélsz?
Mert, ha igen, akkor jobb lenne, ha utánanéznél a modernkori történelmüknek egy kicsit.
A '90-es évekig kell visszamenni.
Akkor az történt, hogy a német munkavállalók a szakszervezetekkel túl hatékonyan érvényesítették az érdekeiket, és sikerült "túl magas" béreket kiharcolniuk.
Ez bizony nem tetszett az itteni iparmágnásoknak, és elérték, hogy az ország befogadja a török vendégmunkásokat, akikkel a proletár rétegnél jól le is tudták törni a béreket.
2015-ben annyi történt, hogy az iparmágnások újból meglátták a "lehetőséget" a menekülthullámban.
Viszont volt egy nagyon nagy különbség a két eset között:
- A '90-es években szorgalmas, általában családos, beilleszkedni- és dolgozni akaró törökök jöttek.
- 2015-ben viszont Nagyrészt az élősködő, semmirekellő, képzelten és kultúrálisan nagyon távol álló menekültek jelentek meg a határoknál.
Az eredeti terv az volt, hogy minden menekültet befogadnak, Németország kimazsolázza azokat, akiket használni tud, a maradék ingyenélőket meg elkenik az EU többi országában.
Eszük ágában sem volt dolgozni, és nagyon nem mérnök meg agysebész volt a menekültek majdnem mindegyike.
Erre hamar rá is jött a német vezetés, meg az iparmágnások is, és fű alatt el is indult a rugalmas elszakadás a Wilkommenkultúrtól.
Persze, továbbra is azt kommunikálták, hogy mindenki jöhet (ami amúgy nem teljesen igaz, mert Merkel a határok megnyitása előtt világosan kifejtette egy 1,5 órás sajtótájékoztatóban, hogy csak az maradhat, aki be fog illeszkedni, azaz megtanul jól németül, és dolgozni fog)
Meg ment az ekézése lp. Magyarországnak.
Meg ők nem zárták le a határaikat, csak az összes környező ország, így ugyan a német oldala nyitott volt a határnak, de az Osztrák, Francia, Cseh, stb. oldalon ott állt az illető ország hadserege...
Szóval, egyáltalán nem szabad túlegyszerűsíteni ezeket a dolgokat, mert igen komplex események és motívációk állnak a háttérben, csak erről nem tud mindenki.

GyMasa 2021.07.22. 13:04:56

@fkv.117:
Istenem, ennyi demagóg, csúsztatás még tőled it túl sok volt...

Nancsibacsi 2021.07.22. 13:06:21

@GyMasa: "Jaja, mint anno a szocik alatt, amikor az apeh a vízszámládból becsülte meg a havi bevételeidet"
Na várjál, erről van egy vicces kb 15 éves sztorim. Haverom felesége elment szülni, de mire visszatért volna a GYES-ről a cég ahol dolgozott megszűnt. Ő talált új melóhelyet, de nem voltak kiléptető papírjai, mert hát ugyebár nem volt aki kiadja... Nincs gond: irány az APEH - ők tudják pótolni. Sorszám, ügyintéző, elmondja mi járatban van, az ügyintéző pittyeg, nyomkodja, aztán megkérdezi:
- Ha maga csak GYES-t kapott, meg gyereke is van, akkor hogy-hogy nem halt éhen? Megállapítok magánál havi 100eFt eltitkolt jövedelmet az elmúlt 2 évre: tessék befizetni az adóterhét 15 napon belül, és akkor a büntetéstől eltekintünk.
Szegény csaj majd lefordult a székről, és mondta:
- Bocsánat, nekem van egy férjem, aki eltartotta a családját (engem is) amíg GYES-en voltam.
Ügyintéző Mancika elkérte a férje adatait.
- Aha, a férje vállalkozó. Akkor indítunk egy vagyonosodási vizsgálatot ellene.
A vége persze happy end, mert a srác kínosan ügyelt arra, hogy mindene tiszta legyen, így nem cseszték meg, de a szoci kormányzat alatt TÉNYLEG így ment ez, ahogy Virág elvtárs is megmondta: "Mutasson nekem egyetlen embert ebben a tetves országban, akire ha kell, 5 perc alatt nem bizonyítom rá, hogy bűnös! Magára is, magamra is, mindenkire!" Ilyen vállalkozásbarát volt az adóhatóság.

Almandin 2021.07.22. 13:07:24

@AlexAston: De jó, hogy az összes pénzügyi poszt szánalmas fillérezgetésbe, kicsinyes számolgatásokba és személyeskedésbe torkollik! A többség rögtön előadja magát, mint valami aszkéta, aki még lázcsillapítót se vesz be, annyira smucig. Bezzeg, aki nem smucig, az megérdemli, ha pénzügyi problémái vannak!
Nem érzitek, milyen szánalmas nárcisztikus bezzegelés az egész?
Ezekről a témákról okosabb beszélgetéseket is lehet folytatni, anélkül, hogy megtudnám, hogy ki mit iszik vagy nem iszik, ami kábé nem érdekel.
Különösen annak fényében nem, hogy sejtem, hogy akik a leginkább előadják, hogy mekkora aszkéták, még kávét se isznak és sanyargatják lázasan magukat, valójában márkás cuccokban járnak, drága helyeken nyaralnak, meg hasonló. Ugyanis neten nem látni oda a másik valódi életébe. De attól kielégül az egójuk, hogy mások fölé helyezhetik magukat.
Aki meg más gyógyszerszedési szokásait szidja, az meg nem empatikus. Honnan tudod, hogy a másiknak mire van valóban szüksége? Mi közöd ahhoz, hogy más vitaminokat szed és gyógyszereken él? Csak megsúgom, hogy modern gyógyszerek nélkül kevesen élnének tovább 60-70 éves kornál. De fiatal korban is lehetnek valakinek krónikus betegségei, nem feltétlenül önhibából kifolyólag.

Almandin 2021.07.22. 13:07:48

@Nancsibacsi: Nem mondok konkrét példát, mert nem szoktam más zsebében turkálni, ezért még az ismerőseim többségének anyagi problémáit se ismerem. Másrészt a saját életemet nem hozom ide, senkinek semmi köze hozzá.
Az egyik legrosszabb magyar népszokásnak tartom a másik zsebében való turkálást. Itt a szomszédok, a kollégák, távoli rokonok tudni akarnak arról, mennyit keresel, mik az anyagi gondjaid, ha vannak. Aztán az alapján pozicionálják egymást, fontosabb, mennyid van, mint az, hogy milyen ember vagy.

MoneyCoach 2021.07.22. 13:16:58

@Almandin: Konkrétan arról írt, hogy nem szed be esztelenül mindenfele gyógyszert.

Nekem van egy munkatársam, ifjúsági válogatott súlyemelő volt. Nincs még 27 éves, de folyton azt hiszi hogy agydaganata van kb. Százezreket elköltött már magándokikra, mondván az egészség az első. Sose találtak nála semmi komolyat. Paranoiás módon retteg, hiszen versenyző korában magába tömött mindenféle teljesítménynövelőt (értsd: szó szerint koksz), edzés előtti pörgetőkön élt, úgy itta mint más a vizet. Most meg huszonévesen szarik, hogy meg fog halni. Egyszer bevitette magát munkahelyről a sürgősségire, mert pánikroham tört rá, azt hitte meg fog halni. Még aznap hazazavarták, hogy kutya baja. Ez egy véglet, de a nem szedek semmit és a mindent beszedek, akkor is ha szükségtelen között nagyon sokan vannak, akik inkább az utóbbihoz vannak közelebb. Szerintem ez nem tesz jót az egészségnek. Aki viszont beteg, az forduljon orvoshoz, de ne két tüsszentés miatt, azt egy egészséges immunrendszerrel ki lehet pihenni. Nekem ez jött le AlexAston írásából.

Vajon a régi öregek hogy élték túl, hogy nem szedtek be orvosságot marékszámra? Helyette népi gyógymódokkal, pihenéssel, egészséges ételekkel, stresszmentes környezettel kúrálták magukat. De megint elkalandoztunk, bocsánat.

Almandin 2021.07.22. 13:17:19

@MoneyCoach: Miből gondolod, hogy a gazdálkodók élete stresszmentes? Jön a jégverés, elromlik a mezőgazdasági gép, lebetegszik a gazda és nem bírja ellátni az állatokat, a tanyára jönnek a betörők, lőfegyvert meg nem tarthatsz, stb. Ne haragudj, de látszik, hogy te gazdát és parasztgazdaságot csak filmen láttál, közelről nem.
Stressz nemcsak a városi életmódból adódhat.

MoneyCoach 2021.07.22. 13:25:00

@Almandin: Értelmezd kérlek amit írtam.

Nem talált, képzeld egész sok gazdálkodót ismerek, köztük pl. a szomszédom, aki kifejezetten ebből él. Mégegyszer: nekik ez nem korai nyugdíjasság, hanem megélhetési forma, ezen függ az anyagi jólétük, míg a FIRE életvitelt követő fickóknak pont mindegy hogy mi az alma világpiaci ára, és volt-e jégeső. Olyannal foglalkoznak, amit szeretnek csinálni, ami szerintük értéket teremt, és ha lehet valamennyire jövedelmező is. Mert nem a "visszavonulást" követő tevékenységükből élnek, hanem a befektetések hozamából javarészt. Tudod, mint neked a másodállás, ha megszűnik vagy valamiért már nem lesz kompatibilis az életeddel, akkor nem kell ott maradnod, mert van egy fő bevételi forrásod, ami miatt védve vagy.

Amit írtam: nem munkaként tekint egy korai nyugdíjas pl. a gazdálkodó életmódra, hanem ha lesz belőle kis bevétel, akkor szuper mert annyival kevesebbet kell kivenni a tartalékaiból. De írthattam volna azt is hogy csinál egy kézműves műhelyet, vagy elmegy kamiont vezeti, ha éppen kedve van. Ezekből lesz bevétele, de nem rágja le a körmét hogy az vajon mire lesz elég.

Szóval nem haragszom.

Nancsibacsi 2021.07.22. 13:26:32

@Almandin: Jó, hát erre szoktam a melóm során azt mondani az ügyfélnek hogy ha konkrét példa nincs, akkor megoldottam a problémát, és ez most ingyen volt. Ha lesz konkrét példa, akkor szóljon, és megmondom mi a megoldás.
Az a helyzet hogy én egészen közelről láttam a rokonságban fkv-hez hasonló embereket, adtam is nekik tanácsokat, meg egyik se fogadta, azóta se él jól egyik sem. Persze szuper ötletei mindnek van: feltétel nélküli alapjövedelem, vegyük el a gazdagoktól, ne lopjanak a politikusok, meg hasonló sci-fit mindegyiktől lehet hallani. De azt már egyik se tudja megcsinálni, hogy tedd le azt a kurva cigit, meg hagyd abba a tippmixelést minden héten csak 5000-ért (és évente nyersz rajta 1x100ezret - hű de jó), hogy keress egy másik melóhelyet, mert a jelenlegi szarul fizet és 50 km-re autóval jársz be mert tömegközlekedéssel 3 óra oda 3 vissza, így az autó üzemanyag+amortizáció elviszi a béred felét - falra hányt borsó. Persze mikor megdöglik az autó, és kiderül hogy 2 éve volt benne olaj cserélve és úgy ment vele évi 30ezer km-et amiből 25ezer a bejárás volt, akkor is mindenki hibás, csak ő nem.

Nem lehet mindenkit megmenteni - akkor se ha rokon. De ha elég sokan köpik szembe egyszer talán belenéz a tükörbe.

Almandin 2021.07.22. 13:41:26

@MoneyCoach: Az ismerősöd hipochonder, nem egy átlagos ember. Egyébként, ha pánikrohama is volt és pluszban hipochonder is, akkor valószínűleg pánikbeteg és/vagy szorongásos zavarai vannak, amit érdemes lenne kezeltetnie (na akkor valóban kap majd gyógyszert). Ezek a zavarok, ha nem kezelik őket, a magas kortizolszint miatt idővel valóban szív-érrendszeri betegségekhez vezethetnek, cukorbetegség is kialakulhat.
Ez a "régi öregek egészségesek voltak gyógynövényekkel is" egy hatalmas tévhit. Valóban voltak a régi világban egészséges idősek is, de jóval kevesebben, mint ma, ugyanis a gyerekek harmada meg se érte a felnőttkort (kb. 100 évvel ezelőtti állapotokról beszélek), a fiatal felnőttek közt aratott a tbc, szülésbe is többen belehaltak, csak a legerősebbek éltek 60 éves koruk utánig. Nekik meg azért volt elég a gyógynövény egész életükben, mert veleszületetten erős immunrendszerük volt, amit örököltek szerencsésen. De nézd meg a régi parasztokat, egy parasztasszony 50 évesen úgy nézett ki, mint egy mai hetvenes, a férfiak úgyszintén, az a kemény élet elhasználta őket. Elég ránézni az 1900 körüli korfára és a maira, hogy lásd a különbséget.

Almandin 2021.07.22. 13:41:30

@Nancsibacsi: Szembeköpni senkit se szabadna. Ez a baj a magyar társadalommal, a másik ember alapvető tiszteletének teljes hiánya.
Másrészt én úgy látom, hogy te azt hiszed, hogy mindenki, akinek anyagi gondjai vannak, cigizik meg szerencsejáték-függő, nincs esze az autójához se, magyarán szólva egy buta proli, proli életstílussal. Vagyis önhiba a szegénység.
Az ilyen vélemények miatt hallgatnak a szegényebb értelmiségiek, akik lehet, hogy soha egy cigit se szívtak el, mert jönnek a hozzád hasonlók és lenézően kioktatják őket.
Nem normális az a világ, ahol pl. egy gyári munkásnak esélye sincs jól élni. Valójában balekvadászat zajlik. A gyárban valakinek dolgozni kell, mert leállna az élet, de rendes bért szinte senki se akar fizetni. Nyugaton ezért van annyi vendégmunkás meg harmadik világba kiszervezett üzem, mert a helyi ember már nem megy el baleknak.

MoneyCoach 2021.07.22. 13:45:24

@Almandin: Hiszek neked, egyáltalán nem vagyok a téma szakértője. A munkatársam szó szerint egyfeszt magándokikhoz jár, valamit csak találtak volna már nála, ha más nem pszichés alapú betegséget. Csak annyit akartam mondani, hogy valljuk be, manapság minden bizonnyal az indokoltál több gyógykészítménnyel tömik magukat az emberek. Még a gyerekorvosunk is azt szokta mondani, hogy ha a hőemelkedés nem múlik el reggelre, akkor vigyük be, és nem leszaromságból teszi ezt.

MoneyCoach 2021.07.22. 13:55:24

@Almandin: Van egy jelentős réget az külső szemmel nem tehetősnek tűnők között, aki magának csinálja a bajt. A gond ott kezdődik, amikor nem ott úszik el az életük és az anyagi biztonságuk, hogy nincs miből finanszírozni, hanem amikor esztelenül felélik a rendelkezésükre álló javakat. Vajon hogyan lehetséges az, hogy míg egyesek ugyanazon a munkahelyen ugyanazért a munkabérért dolgoznak, és ilyen vagy olyan mértékben anyagilag stabilizálják a helyzetüket, vagy apránként javítják is, addig a másik delikvensnek ugyanazokkal a feltételekkel nem sikerül. Csak hogy értsd: közel megegyező háttérrel, tehát tegyük azt mindkettő egyedülálló, egyik se örökölt, egyik se maszekol, mindkettő ugyanakkora panelt bérel ugyannyi lakbérért.

Létezik a valóban szegénységben élő réteg is, de tudod a legtöbb hajéktalan önhibáján kívül került az utcára, és a börtön is tele van ártatlan emberekkel - saját elmondásuk szerint.

Van egy fogalom, az életszínvonal inflációja. Amikor növekszik a bevételed, akkor a kiadásaidat nem tudod kordában tartani, ezért nagyobb házba mész, többet költesz szórakozásra, szebb és fiatalabb autóval közlekedsz. Hibás gondolatmenet - amennyiben a pénztárcádat is szeretnéd figyelembe venni -, hogy mivel több jön be, így többet is adhatok ki. Abból nem lesz egyhamar vésztartalékképzés se.

Almandin 2021.07.22. 14:12:37

Az, hogy nem beszéltem ostobaságokat, arra bizonyíték a következő cikk:
www.viapan.hu/hu/blog/allaskeresesi-tippek/kapcsolati-toke
@MoneyCoach: Egy hőemelkedéssel valóban nem érdemes azonnal orvoshoz menni. Azonban, ha bevesz rá valaki egy aszpirint (12 éves kor felett), az jó, mert az gyulladáscsökkentő, jobb közérzetet csinál, egy kezdeti problémát megold. Aki még egy nyomorult aszpirinre is sajnálja a pénzt, az szánalmas smucig.

GyMasa 2021.07.22. 14:12:51

@Almandin:
"Nem normális az a világ, ahol pl. egy gyári munkásnak esélye sincs jól élni. "
Mondjuk, a Mercedes-AUDI gyárban a kezdőfieztés 2019-ben 1000EUR-tól indult felfelé.
Erre még rájöttek a mindenféle pótlékok, szóval azért az legyen már elég.

GyMasa 2021.07.22. 14:13:02

@Almandin:
"Nyugaton ezért van annyi vendégmunkás meg harmadik világba kiszervezett üzem, mert a helyi ember már nem megy el baleknak."
Nem, Némtországban azért épül le az ipar, mert a magyar bérszint még mindig annyival előnyösebb. A cég, ahol én dolgozom, tavaly szántotta be a második legnagyobb német gyárát, és most Magyarországon gyártatnak, meg Kínában, meg Mexikóban.
Ja, és itt nincs olyan értelemben vett vendégmunkás, ahogyan te érted.
Itt törvény mondja ki, hogy nem lehet egy külföldit rosszabbul fizetni, mint egy helybelit. Ezért is van a termelés Magyarországon.

Almandin 2021.07.22. 14:13:08

@MoneyCoach: A bűnözőket és a hajléktalanokat nem hoznám össze egy mondatban. Bár lehetnek átfedések a két csoport között (pl. a börtönviselt bűnöző kijön a dutyiból, nem talál munkát és utcára kerül), de a hajléktalanok nagy része valóban áldozat.
Ami a te fejedben gond, az a fekete-fehér gondolkodás. Valaki vagy okos, szorgalmas és akkor szépen gyarapodni is fog, vagy valaki buta, rosszul gazdálkodik, stb és annak egyenes következménye a rosszul élés. Mint a mesékben, a jó elnyeri jutalmát és a rossz megbűnhődik. Mintha te egy igazságos világban hinnél. Pszichológusok is vizsgálták ezt a jelenséget, arra jutottak, hogy akik hisznek az igazságos világban, azok kevésbé empatikusak, mert szerintük akinek rosszul megy a sora, az megérdemelte és nem kell sajnálni. Ráadásul a szegények hibáztatásával oldja a saját szorongását, hogy elszegényedhet, mert azt kezdi hinni, hogy vele ez nem történhet meg.

MoneyCoach 2021.07.22. 14:27:29

@Almandin: Oké.

És mit mondasz azokra, akik szerint a szorgalmas munka, önmagad képzése, fejlődésre képes jellem és az hogy hogyan van beárazva a munkaerő piacon, kapcsolatban áll egymással? Valahogy itt páran azért sínre tették a saját életüket.

Az fkv típusú, magukat áldozatként feltüntető emberekre, akik az önsajnálatból élnek, azokra is van valami jó pszichológiai tanulmányod, ami kimutatja az összefüggést, hogy ilyen negatív spirállal, mások és a környezet hibáztatásával ha hátrébb nem is, de előrébb biztosan nem jutnak? Cserébe egy mérgező környezetet biztosítanak maguknak és a körülöttük lévőknek is.

Bocsi, ha én nem tudok megemelni 40 kilót, akkor nem szapulom azokat, akik esetleg nem erősnek születtek, hanem eljártak edzeni hogy képesek legyenek rá.

Te láttál már buta gazdagot? A Berki félék nem is annyira hülyék, mint amilyennek kinéznek. És ez csak egy nagyon túlzó példa.

GyMasa 2021.07.22. 14:27:39

@Almandin:
Hát, én nem tudom, de nekem, villamosmérnökként soha nem volt szüségem rá az elmúlt 15 évben, hogy valaki szerezzen nekem állást.
A LinkedIn-en kb. hetente 20-30 keresésben szereplek, és hetente legalább 1-2 személyes megkeresés jön a postafiókomba, amiben munkát ajánlanak.
És, ahogy nézem ez ugyanígy igaz a gépészmérnökökre és a SW fejlesztőkre is.
Tudom, hogy nem mindenki ilyen szerencsés. De azoknak tudom ajánlani az önképzést.
Én is 25 évesen kezdtem el az egyetemet úgy, hogy előtte munka mellett, saját pénzből jártam magántanárhoz vagy 3-4 éveig, meg írtam a felvételiket évente.
És, emiatt pontosan tudom, mennyire nehéz ez a dolog, de azt is látom, hogy egyáltalán nem lehetetlen.

GyMasa 2021.07.22. 15:11:32

@Almandin:
Ezek szimpla törvényszegések.
Ezekkel szemben fel kell lépni az igazságszolgáltatásnak.
Ja, és ezek azok az emberek, akik valószínűleg nem tudnak szinte semennyire németül, és valamiféle közvetítőn keresztül dolgoznak a húsüzemekben.
Ha közvetlenül jelentkezne egy ilyen állásra, és nem a mindenféle közvetítőkön keresztül, akkor biztos vagyok benne, hogy többet kapna.
Csak ahhoz ugye legalább alapszinten kellene németül beszélni. (a képzettségük nyilvánvalóan megvan.)
Viszont úgy érzem, még így is megéri nekik ezt csinálni, hiszen itt dolgoznak!
Ha otthon jobban keresnének, akkor hazautaznának, és ott dolgoznának.
Ez a fajta munkáltatás mindenhol jelen van, és az alacsony megkapott bérrel kompenzálja a nyelvtudás hiányát.
Nem azt mondom, hogy rossz a dolog, de pl. lehet nyelvet tanulni, és egy idő után közvetlenül pályázni egy olyan állásra, ahol jobban megfizetik őket.
Tehát, még egyszer:
Ez lehet egy jó kezdő lépés, de az, ha valaki 5 év után is ugyanígy, ugyanezt csinálja, arra én nem látok túl sok mentséget.
Legalábbis akkor már eléggé necces arra hivatkozni, hogy kihasználják az illetőt.
És, attól, hogy pont a német húsiparban ez a helyzet, az nagyon nem azt jelenti, hogy mindenhol ilyen.
Tehát nem kellene ilyen cikk után az álomvilággal vagdalkozni, OKé?

AlexAston 2021.07.22. 15:12:48

@Almandin: A személyeskedést itt te adod elő, úgy látom.
Én csak leírtam pár olyan dolgot, amire boldog, boldogtalan szórja feleslegesen a pénzt, pedig ezekkel éves szinten közel, vagy akár inkább 1 milliót is meg lehet takarítani.

És nem, nem vonok meg magamtól olyat, ami szükséges. És nem párizsin élek. De lehet pont azért élek sonkán, mert nem cigire költök napi 1-2e Ft-ot. 2e-ből 1 napig lehet enni, ráadásul egész jól.

A gyógyszer meg felesleges a legtöbb esetben. NEM MINDIG, hanem nagyon sokszor. Ezt írtam. Hőemelkedésre minek?
A nyugati társadalom egy gyógyszerfüggő társadalom, és mindenre beveszi a lesz@rom tablettát. Talán nem véletlen, hogy a reklámok vagy fele gyógyszer, étrend kiegészítő, meg minden ilyen hasonló f@szság. Ez is az emberi hülyeség miatt van, mert mindenki egy pirulától várja a csodát, meg a fogyást, stb,. Pedig a legtöbb esetben az életmód az, ami segít, semmi más.

De, hogy lásd, nem vagyok aszkéta. Ilyen hangfalat vettem 3 hónapja 18 év után (akkor vettem az előzőt):
streamaudio.hu/aurum-orkan-9-high-end-allo-hangfal

Még mielőbb esetleg megbotránkozol. 18 évvel számolva havi 5e Ft-ot raktam félre, vegyük úgy. Egy átlag dohányos ennek 5x-ösét füstöli el. De még egy átlag kávézó is havonta ennek a 2x-esét költi kávéra. Ezért is írtam korábban azt, amit.

Almandin 2021.07.22. 15:13:10

@GyMasa: Téged is szociálisan érzéketlenné tett a saját sikerességed. Szerencsére nem mindenki olyan, mint te a sikeresek közt se.
Ehhez mit szólsz?
szemlelek.blog.hu/2020/11/16/az_egyhaz_mint_szakszervezet
Amúgy én ebből a beszélgetésből kiszállok, meguntam a szociálisan érzéketlen bloggerrel és hozzászólókkal a szélmalomharcot.
További kellemes önfényezést és szegénygyalázást kívánok! Viszlát!

Nancsibacsi 2021.07.22. 15:13:59

@Almandin: Már ne haragudj de aki csak panaszkodik, és nem azért mert neki rosszak a lehetőségei, hanem mert nem tudja menedzselni az életét, az meg is köszönheti ha valaki szembeköpi. A bólogatóktól, az együttérzőktől még ugyanolyan darab szar fog maradni, és nem fog egyről a kettőre jutni.
A szegénység az esetek 99.9 százalékában önhiba. Nézd meg Stephen Hawking-ot - neki nehéz volt az élet, mégis elég sokat elért. Aki munkaképes, és szellemileg sem sérült az előre tud lépni - nem kell a szegénységbe, mint állapotba belenyugodni. Azok saját maguknak hazudnak, akik arról beszélnek hogy az ő munkájuk nagyon fontos, azért nem váltanak - mert akkor ki oltaná el a házat, stb - és hát ezt mindenki lássa be hogy így van, és tolják nekik oda a nettó milliót, izibe. Nem kell a világgal foglalkozni, amíg az ember önmaga szarban van. Majd ha lesz sok lóvéd - jótékonykodhatsz.

Nancsibacsi 2021.07.22. 15:14:49

@Almandin: "Pszichológusok is vizsgálták ezt a jelenséget, arra jutottak, hogy akik hisznek az igazságos világban, azok kevésbé empatikusak, mert szerintük akinek rosszul megy a sora, az megérdemelte és nem kell sajnálni."
Várjál, én tök szívesen vagyok empatikus, és sajnálok BÁRKIT - amíg nem kezd el lejmolni. Csakhogy nekem az a tapasztalatom, hogy - akár csak a rokonságomban szétnézve - én vagyok a szaros segű, mert van balatoni nyaralóm, meg új autóm, meg olyan melóhelyem hogy otthonról dolgozom már 1 éve - de persze csak a hátam mögött, mert szemből meg "elromlott az autó, ad már egy 20-ast" (nem tudom mit javítanak meg autón 20ezerért - szerintem semmit). Ja, és persze kettőnk közül nem nekem van iPhone-om, amire ha azt mondom hogy add el: használtként még mindig kapsz érte 100-at veszel valami low end androidos szutykot MINT AMI NEKEM VAN 40-ért, és rögtön lesz 60-ad, nem 20-ad.
Ugye milyen zsugori, empátiából bukott vérszívó vagyok? Pedig neki 20 ezerre lett volna szüksége, én meg egy olyan megoldást kínáltam, amiből 60ezre lett volna.

GyMasa 2021.07.22. 16:50:41

@Almandin:
"Téged is szociálisan érzéketlenné tett a saját sikerességed."
Nem, én objektívebben látom mások problémáit, mint ők maguk.
Természetesen az én életemben is vannak dolgok, amiken változtatni kell, de én képes vagyok a saját rossz döntésemnek vállalni a következményeit.
Sőt, egy bizonyos szintig mások hibájának a következményeit is.
És, tudod, én nem "csak úgy" lettem ám ilyen sikeres, hanem sok erőfeszítésem van a dologban benne.
Pl. Nem megyek olyan országba egy közvetítő céggel, amiről semmit nem tudok és a nyelvét sem beszélem.
Mert, aki ilyen naív, annak egyenes ági következménye, hogy ki fogják használni!
Az bizony a saját felelőssége az embernek, hogy nem ír alá semmi olyan szerződést, amit nem ért 100%-osan.
Nézd meg az összes, általad belinket cikket. Mindegyik szereplőnek ugyanaz a háttértörténete!
Nem beszéli a nyelvet, és elhitte, amiket a közvetítők mondtak neki.
Majd, amikor már benne volt a helyzetben, nem volt bátorsága kilépni belőle... (Magyarországra bármikor vissza lehet menni)

" Szerencsére nem mindenki olyan, mint te a sikeresek közt se."
Igen, nem vagyunk egyformák.

"Ehhez mit szólsz?
szemlelek.blog.hu/2020/11/16/az_egyhaz_mint_szakszervezet"
Semmit, ebben is pont ugyanaz van, mint a másik kettőben.

"Amúgy én ebből a beszélgetésből kiszállok, meguntam a szociálisan érzéketlen bloggerrel és hozzászólókkal a szélmalomharcot."
Ahogy érzed! Sok sikert neked!

"További kellemes önfényezést és szegénygyalázást kívánok! Viszlát! "
Nem szegénygyalázás megy, hanem megpróbáljuk más szemszögből is megvilágítani azokat a tényeket, amiket az ember, szubjektíven teljesen másképpen lát, mint egy kívülálló.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.07.22. 18:30:12

@Nancsibacsi: "Ők SOHA nem voltak potenciális lakásvásárlók. Mindenki úgy gondolja hogy neki JÁR az hogy Budapesten, menő helyen, lehetőleg új építésű lakást tudjon venni, vagy az agglomerációban családi házat. "

Nem akarom már rágni nagyon itt a gittet, de honnantól számít valaki "potenciális" lakásvásárlónak?
Mindenki szeretne valahol lakni, lehetőleg sajátban, mert az ad biztonságot.Csóribb bérű ember olcsóbb lakásban, nyilván, mindenki felismeri, hogy mik a reális lehetőségei.
Viszont ez a rohadás CSÓK minden ingatlant feldrágított, indokolatlanul, ez viszont tény.
Az autók árainál ismert dolog a kvótás büntetés, de épp ez a kategória épp ugyanekkor drágul hatalmasat éppen Magyarországon, ez is nyilván véletlen, ugye?

Nancsibacsi 2021.07.22. 22:07:06

@geegee: "Nem akarom már rágni nagyon itt a gittet, de honnantól számít valaki "potenciális" lakásvásárlónak?"
Le tudja tenni az önerőt és hitelképes a fennmaradó összegre.

"Mindenki szeretne valahol lakni"
Én is meg szerettem volna dugni középsulis koromban az iskola összes bombázóját sőt a tanárnők egy részét is. Vannak vágyak, meg vannak lehetőségek, amelyek a vágyaknak felső korlátot képeznek. Akinek nincs pénze az önerőre, vagy nem kap hitelt annak marad a bérlés.

"Viszont ez a rohadás CSÓK minden ingatlant feldrágított"
Ez eleve nem lehet igaz, mert
1. Minden ingatlan nem CSOK képes
2. Minden vevő nem CSOK képes
3. Aki CSOK képes azoknak is csak töredéke 3 gyerekes és vesz új lakást, vagyis kap 10 millió vissza nem térítendőt.

5 év alatt 145ezren vették igénybe a CSOK-ot. Ebben benne van az is aki vagy 600 ezret, 1.2 milliót vett igénybe használt lakásra (jellemzően panelre), és az is aki 10 milliót új építésűre. Az 5 éves magyar lakáspiacnak ez kb 20-30 százaléka - a maradék 70-80 százalékot hogy drágította meg? Hogyan befolyásolta azt a CSOK? A piac kőkemény szabályai alapján hiába emelsz te árat, ha kereslet nincs, akkor nincs üzlet. A CSOK egy katalizátor volt, amely beindította a bedöglött ingatlanprojecteket, az új lakások építését, az építőipart, amely beindította a lakáspiacot. Azok a lakások amik a CSOK miatt drágábban elkeltek meg se épültek volna CSOK nélkül. A bank nem hitelezte volna meg a projectet ha nem látott volna vevőket, a cég elküldte volna az embereit, bejelentette volna a csődöt, és kész is vagyunk. A használt lakás árát érdemben sosem tudta befolyásolni a CSOK, mert használt lakás jellemzően nem fele meg a 3 gyerekes CSOKnak (kevesebb nm-ek a nagy panelek is), 2 gyerekre meg 1.2 millió jár rá. Ez az 1.2 millió hogyan generált 5 év alatt 25-ről 45 millióra drágulást?

A CSOKhoz hasonlóan katalizátor volt a babaváró hitel, a rögzített kamatozású hitelek (ezek ugyebár nem gyerekhez kötődnek), és általában véve az optimista piaci helyzet, amely megnyitotta a lakosság megtakarításait is, lakást vásároltak, felújítottak, beindították a gazdaságot. A lakások azért lettek ennyivel drágábbak, mert az ÁTLAGemberek ennyivel többet keresnek. Ha ez nem így lenne, akkor egyszerűen nem lehetne eladni őket, mert ha a fizetés nem nőtt volna, akkor hogyan tudnák meghitelezni a vásárlást a bankok?

Nancsibacsi 2021.07.22. 22:07:13

@geegee: Ja, és autóknál minden drágult, nem csak ez a kategória. Nézd meg gyártón belül akár csak a Duster árát - ugyanúgy mozgott mint a Lodgy, holott az 5 személyes. Autóknál van üzembe helyezés nélküli un. reexport - ha lett volna a külföldi és magyar listaárak között eltérés, a független kereskedők azonnal letörték volna ezzel az árakat.

MoneyCoach 2021.07.22. 22:21:27

@geegee: "honnantól számít valaki "potenciális" lakásvásárlónak?
Mindenki szeretne valahol lakni, lehetőleg sajátban"

Szerintem onnantól, amikor valóban fizetőképes (akár úgy hogy kaphat hitelt, mert a bank úgy bírálja el hogy nem kockázatos hitelezni).

Az totál igaz, hogy mindenki szeretne, de ez nem azt jelenti hogy mindenki meg is engedheti magának. Na ők nem lesznek potenciális lakásvásárlók. Mi pl. nem engedhettük meg magunknak a városi 100 nm-es társasházi lakást, vagy házat. Ezért fogtuk magunkat, és arrébb tettük a székhelyünket 25 km-el. Ezzel a nem túl bonyolult húzással egyből potenciális vásárlók lettünk.

MoneyCoach

Tudatos.Pénzügyi.Tervezés

Kövess Facebook-on is!

Friss topikok

  • MoneyCoach: @Motorogre: Az impulzus vásárlásokról tervben van a posztolás. :) (2021.11.22. 22:20) Kapcsolj alacsonyabb sebességbe!
  • apro_marosan_petergabor: @Egy Hun Hunniából: Nos nem, autóvásárláskor sokáig ezt a filozófiát követtem, használt prémium k... (2021.11.19. 23:32) Mire elég 100 millió forint?
  • geegee: Vazzegh, ki ne találjuk már, hogy tulajdonképpen a bukósisak egy káros eszköz, vele több a baleset... (2021.10.28. 03:05) A pénzügyi bukósisak
  • Billy Hill: @werinter: Havi 70 ezerből vidéken pl. kijöhet a kaja; napi menü 1.500 forint, az egy hónapban 45e... (2021.09.28. 10:31) Az 50-30-20-as szabály
  • Billy Hill: @Muzsikok közt: "Ha jol emlekszem 30 eve is alulfizetett szakma volt" [a pedagógusi]. Pont ezt ak... (2021.09.28. 10:31) Magyarország tényleg szegény ország?

Utolsó kommentek

süti beállítások módosítása